Jestli je zázrak to, že někdo nemocný před svou smrtí ještě něco dělá, pak je to stejný zázrak, i když je to ateista, muslim, buddhista...a pak je ještě větší zázrak to, že se někdo opáše trhavinou a s výkřikem Alláh Akbar se odpálí v autobusu. Zcela jistě odvážný a razantní krok, ke kterému u dal sílu bůh a víra v něj. Na středním východě jsou takových zázraků mraky a přesto jsou z nich stále dost na větvi. Ale křesťané tyhle zázraky neznámo proč moc neoceňují, ačkoliv tvrdí, že bůh je jen jeden.
Záležitosti křesťanské víry
Moderátoři: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen
-
Kain
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Pak je to to s vírou jako se supermaketem - vyberu si, co mi chutná, a co vypadá ve 21. století směšně, označím za podobenství, poselství, příběh...prostě to zlehčím:-) pak ale nejde o to, aby lidé věřili v to, co je v bibli, ale aby co nejvíc lidí věřilo v to, co jim předžvýkává církev do snesitelné podoby. Tedy není primární kvalita věřících a le jejich kvantita. A to je trochu jiná motivace 
Jestli je zázrak to, že někdo nemocný před svou smrtí ještě něco dělá, pak je to stejný zázrak, i když je to ateista, muslim, buddhista...a pak je ještě větší zázrak to, že se někdo opáše trhavinou a s výkřikem Alláh Akbar se odpálí v autobusu. Zcela jistě odvážný a razantní krok, ke kterému u dal sílu bůh a víra v něj. Na středním východě jsou takových zázraků mraky a přesto jsou z nich stále dost na větvi. Ale křesťané tyhle zázraky neznámo proč moc neoceňují, ačkoliv tvrdí, že bůh je jen jeden.
Jestli je zázrak to, že někdo nemocný před svou smrtí ještě něco dělá, pak je to stejný zázrak, i když je to ateista, muslim, buddhista...a pak je ještě větší zázrak to, že se někdo opáše trhavinou a s výkřikem Alláh Akbar se odpálí v autobusu. Zcela jistě odvážný a razantní krok, ke kterému u dal sílu bůh a víra v něj. Na středním východě jsou takových zázraků mraky a přesto jsou z nich stále dost na větvi. Ale křesťané tyhle zázraky neznámo proč moc neoceňují, ačkoliv tvrdí, že bůh je jen jeden.
Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.
Pravoslav, Orcae Ita
-
Rodgir de Maille
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 240
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Nevím kde bereš pro tuhle argumentaci podklad, ale budiž. Tvá víra by asi tak vypadala.Kain píše:Pak je to to s vírou jako se supermaketem - vyberu si, co mi chutná, a co vypadá ve 21. století směšně, označím za podobenství, poselství, příběh...prostě to zlehčím:-) pak ale nejde o to, aby lidé věřili v to, co je v bibli, ale aby co nejvíc lidí věřilo v to, co jim předžvýkává církev do snesitelné podoby. Tedy není primární kvalita věřících a le jejich kvantita. A to je trochu jiná motivace
-
Rodgir de Maille
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 240
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Kain:
Já zázrakem nepotvrzuji Boží působení, v pravdě pro mne není zázračné uzdravení ničím vyjímečným ani nepochopitelným.
Přítel byl na konferenci o uzdravování.
Byl tam jeden charismatik, šel za chlapcem který byl na vozíčku, ukazoval mu něco z Písma, pak se spolu modlili... Pak ten charismatik vstal, podal tomu chlapci ruku, a řekl: "Ve jménu Ježíše Krista, vstaň a choď!" Chlapec vstal a chodil, byl uzdraven.
Podvod? Placebo? Sugesce? ...?
Můžeme se o tom přít, nejsem to ale já a nejsi to ani ty kdo vítězí.
Já zázrakem nepotvrzuji Boží působení, v pravdě pro mne není zázračné uzdravení ničím vyjímečným ani nepochopitelným.
Přítel byl na konferenci o uzdravování.
Byl tam jeden charismatik, šel za chlapcem který byl na vozíčku, ukazoval mu něco z Písma, pak se spolu modlili... Pak ten charismatik vstal, podal tomu chlapci ruku, a řekl: "Ve jménu Ježíše Krista, vstaň a choď!" Chlapec vstal a chodil, byl uzdraven.
Podvod? Placebo? Sugesce? ...?
Můžeme se o tom přít, nejsem to ale já a nejsi to ani ty kdo vítězí.
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Tohle je teze, kterou opakuješ pořád dokola, ale která plave na vodě.Kain píše:Pak je to to s vírou jako se supermaketem - vyberu si, co mi chutná, a co vypadá ve 21. století směšně, označím za podobenství, poselství, příběh...prostě to zlehčím:-) pak ale nejde o to, aby lidé věřili v to, co je v bibli, ale aby co nejvíc lidí věřilo v to, co jim předžvýkává církev do snesitelné podoby. Tedy není primární kvalita věřících a le jejich kvantita. A to je trochu jiná motivace![]()
Když Ti historik řekne něco o tom, jak to vypadalo v Čechách v 10. století, tak to vezmeš, ale když Ti řekne něco o tom, jak to vypadalo před 3 000 lety v Palestině, tak se snaží zlehčit Bibli, aby se dala vhodně interpretovat? Nepřistupuješ tak trochu k historickému bádání jako k supermarketu?
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Přinejmenším já víru toho člověka oceňuju. Ne, že bych souhlasila s tím, co dělá, ale ve srovnání s postmoderní liberální evropskou společností je na tom vidět ochota se osobně angažovat.Kain píše: je ještě větší zázrak to, že se někdo opáše trhavinou a s výkřikem Alláh Akbar se odpálí v autobusu. Zcela jistě odvážný a razantní krok, ke kterému u dal sílu bůh a víra v něj. Na středním východě jsou takových zázraků mraky a přesto jsou z nich stále dost na větvi. Ale křesťané tyhle zázraky neznámo proč moc neoceňují, ačkoliv tvrdí, že bůh je jen jeden.
A to je i důvod, proč dnes muslimové mluví proti Evropě a Severní Americe a proč v ní vidí nebezpečí - protože už není partnerem, se kterým je možno se škorpit o detaily, ale zdrojem destrukce. Jedinou obecně uznávanou hodnotou je spokojený (materiální) život jednotlivce. Evropští křesťané s tím neumí nic udělat. Tak jim pomohou neevropští muslimové... Jakkoli z toho mám strach, jejich motivaci chápu.
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
Rodgir de Maille
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 240
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
Kain
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Rodgire, ty to dobře kalibruješ - každá odchylka je buď fanatik, nebo zase něco jiného, ale rozhodně ne dobrý věřící 
Theodora: ty prozměnu fanatik jsi, jak to říkám už dlouho
A škorpit o detaily mezi muslimy a evropany v minulosti? Jako třeba humanistická doktrína "furor normannorum"? Promiň, ale už sis dala ranní kafe? 
A líbí se mi, že Theodora jeho víru oceňuje, zatímco Rodgir to za pravou víru nepovažuje. Jeden z nich musí být kacíř
Theodora: ty prozměnu fanatik jsi, jak to říkám už dlouho
A líbí se mi, že Theodora jeho víru oceňuje, zatímco Rodgir to za pravou víru nepovažuje. Jeden z nich musí být kacíř
Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.
Pravoslav, Orcae Ita
-
Rab
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 948
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Ronšperk píše:Válka (i když se nám to nelíbí) je jedním z pilířů lidstva. Není to dokonce jen výsada lidí. Mocenský boj probíhá u mnoha druhů. Pro nás jediné však znamená obrovský pokrok, jak technologický, tak morální.
"Ateista": Nepotřebuji Boha, není, nevěřím v něj... Já v něj věřím, ale zdá se že jsem s válkami líp srovnaný než kateřina.
-
JARWIKS
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 613
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
No vášně a emocí kolikrát je, ale snažíme se je velmi držet na uzdě. Přeci jen většina lidí co zde (na celém foru, ne jen v této diskusi) funguje se zná a jezdí spolu na akce. S některýma se víc kamarádí, s některýma udržují jakés takés vztahy na urovni známe se.Barbara píše:Dobře, asi jsem se příliš citově angažovalaKateřina_z_Landštejna píše:Šmankote! NE!Barbara píše:Kateřino, Vaše otázky naprosto chápu a až mi zas někdo bude vyčítat přílišnou toleranci, není to ze strachu vstupovat do konfliktu.Jen jsem si dost dlouho kladla stejné otázky (a neříkám, že už si je nekladu), a jelikož jsem nebyla schopna v Boha nevěřit, zuřivě jsem Ho nenáviděla a obviňovala z utrpení světa. Já vím, ty děti, Ivane Karamazove!
Theodora se může snažit sebevíc, odpověď, jež by Vás uspokojila, Vám dát nemůže a není to vina ani jedné z Vás. Thea argumentuje zkušenostmi se svou vírou a vy to považujete za frázi a vlastně ani nečekáte odpověď, jež by Vás mohla přesvědčit.
Mohu jen říct, že víra je dar a teď se budete vztekat, já se taky vztekala, když mi to bylo říkáno, ale to, že se vůbec ptáte a hledáte a třeba i obviňujete Boha je jedna z cest k víře. U mě to tak aspoň bylo. Kletba je také druh komunikace.
A být slepou ovcí po Vás nikdo nechce, jinek by Bůh nedal lidem rozum.![]()
Tak to není. Prostě jsem jen narazila na zajímavé rozpory a ty bych si ráda osvětlila; to s tím utrpením je jen jedním z nich. A koho jiného se ptát, když ne věřících? Notabene studujících teologii.
To není o nějaké nenávisti nebo lásce, obviňování, to jsou prostě jednoduše opravdu jen a jen logické otázky., je mi líto, ale zřejmě jsem měla dojem, že je tu ve Vás (a tím myslím většinu diskutujících, ne jen Kateřinu, více vášně, pokud Vám jde "jen" o to brousit si své logické argumenty, tak půjdu raději psát diplomku, stejně myslím, že jsem se otevřela víc, než by bylo hodno.
Avšak právě pro tyto vztahy (kamarádství i to známe se) a pro společný cíl o přiblížení se historii a jejímu prožití se prostě na diskusích pokud nás něco doopravdy totálně nenasere, neposíláme do míst kde slunce nesvítí a snažíme se neříkat vyloženě jeden druhému jaký je deb.. a já mám pravdu a ty ne a uznej to nebo se ti něco stane atd. Prostě se snažíme chovat kultivovaně. Jak to funguje na jinačích forech.
Ikdyž te´d jsem se asi přesně s tím touto odpovědí nestrefil a odkecal jsem tuny zbytečného slova o uplně jinačí záležitosti
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."