Pokud jsem dobře četla, tak všichni v této diskusi by obě děti odvezli k lékaři.
Pokud Tě odpověď zajímá, zkus nějaké letniční církve, tam Ti snad odpověď dají. V této diskusi nikdo takový není.
Záležitosti křesťanské víry
Moderátoři: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
Kateřina_z_Landštejna
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 431
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
A to mají být ty agrumenty?Theodora píše:Už se tu zmínilo několikrát, že KAŽDÝ lidský život je konečný. Nikdo z těch lidí by nežil věčně. Navíc, pokud mohu věřit svým informacím, ty lidi zabyli zase lidé, nikoli nějaký bůh.
Buhu rozhodně utrpení lidí "není putýnka" a k čemu to je, už jsme vám napsali.
Pokud to potřebujete slyšet znovu, tak opakuji:
Svět je prostředí k vnitřnímu růstu každého jednotlivého člověka. Je v něm místo pro dobro i zlo - protože to je předpoklad onoho vnitřního růstu. O tom, jaký bude poměr dobra a zla, rozhoduje člověk.
Předpokládám, že nezpochybníte, že člověk je vybaven rozumem a schopností mravního úsudku. Tak mu přiznejte i odpovědnost za jeho činy.
Za válek jsou, mimo jiné, zabíjeny zdravé a životaschopné děti, novorozenci, kojenci, mládež. Lidé, kteří zatím ve svém životě nic nestihli (ani dožrat toho boha). Jejich život není ukončen přiirozenou cestou, ale násilně. A bůh se JEN dívá...
Byly tedy zabity s božím svolením? Nebo "jen" s boží shovívavostí, lhostejností?
Ne, to jste nedokázali uspokojivě vysvětlit. Zejména ne zbytečné utrpení těch, kdo ještě nestihli nikomu ublížit, nic udělat špatně a proti bohu se nemohli nijak provinit - dětí.
Pokud "...O tom, jaký bude poměr dobra a zla..." rozhoduje člověk, který "je vybaven rozumem a schopností mravního úsudku", pak pro své rozhodování a konání žádného boha nepotřebuje, což zejména ve 20. století, ale i v mnoha předchozích, prokázal dostatečně. A v nejlepších případech se takoví zodpovídali před zcela světskými soudy; většina z nich ale nikde a spokojeně dožila jako vážení občané v klidu a pohodě.
Volo, multum, statim!
-
Kateřina_z_Landštejna
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 431
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
JARWIKS
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 613
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Kateřina_z_Landštejna píše:A to mají být ty agrumenty?Theodora píše:Už se tu zmínilo několikrát, že KAŽDÝ lidský život je konečný. Nikdo z těch lidí by nežil věčně. Navíc, pokud mohu věřit svým informacím, ty lidi zabyli zase lidé, nikoli nějaký bůh.
Buhu rozhodně utrpení lidí "není putýnka" a k čemu to je, už jsme vám napsali.
Pokud to potřebujete slyšet znovu, tak opakuji:
Svět je prostředí k vnitřnímu růstu každého jednotlivého člověka. Je v něm místo pro dobro i zlo - protože to je předpoklad onoho vnitřního růstu. O tom, jaký bude poměr dobra a zla, rozhoduje člověk.
Předpokládám, že nezpochybníte, že člověk je vybaven rozumem a schopností mravního úsudku. Tak mu přiznejte i odpovědnost za jeho činy.
Za válek jsou, mimo jiné, zabíjeny zdravé a životaschopné děti, novorozenci, kojenci, mládež. Lidé, kteří zatím ve svém životě nic nestihli (ani dožrat toho boha). Jejich život není ukončen přiirozenou cestou, ale násilně. A bůh se JEN dívá...
Byly tedy zabity s božím svolením? Nebo "jen" s boží shovívavostí, lhostejností?
Ne, to jste nedokázali uspokojivě vysvětlit. Zejména ne zbytečné utrpení těch, kdo ještě nestihli nikomu ublížit, nic udělat špatně a proti bohu se nemohli nijak provinit - dětí.
Pokud "...O tom, jaký bude poměr dobra a zla..." rozhoduje člověk, který "je vybaven rozumem a schopností mravního úsudku", pak pro své rozhodování a konání žádného boha nepotřebuje, což zejména ve 20. století, ale i v mnoha předchozích, prokázal dostatečně. A v nejlepších případech se takoví zodpovídali před zcela světskými soudy; většina z nich ale nikde a spokojeně dožila jako vážení občané v klidu a pohodě.
A jak můžete vědět, že například Bůh nestojí zrovna za těmi světským soudy? Vždyť už bylo rečeno a to je důležitý a vypovídající argument, že pro Boha je důležitější onen "druhý" posmrtný život v nebi (pekle, očistci). Co když oné spravedlnosti dojdou ti zločinci právě tam (peklo). A Ty malé děti. Nedostalo se jim třebas milosti boží neboť, ti kdož jsou bez hříchu což ony jsou, (sama jste to napsala) dojdou království božího na nebi a to velmi brzy? Už se tu přece argumentovalo, že nemůžem v jeho kompaktnosti znát veškeré jeho úmysly a že pozemský život v našem světě nás posiluje a podněcuje k růstu, taktéž díky těm utrpením.
Nevím proč, ale z vaší diskuse mám neustálý pocit, že se snažíte absolutně boha vyvrátit a očernit, Zatímco od ostatních diskutujících z druhé strany vám váš ateismus nikdo nebere. (Ať již Bůh existuje nebo ne).
Naposledy upravil(a) JARWIKS dne ned 12. říj, 2008 14:59, celkem upraveno 2 x.
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."
-
JARWIKS
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 613
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Jakožto z své speciální strany (ani věřící ani nevěřící) bych řekl toto: Můžeš se modlit a věřit v Boha ruka se ti možná nějak vrátí. Třeba se stane zázrak a doroste, třeba tě vyléčí doktoři. Může se to stát i když věřit a modlit se nebudeš, múže se stát že i kdybys věřil tak se neuzdravíš ani ti ruka nedoroste. Ale kurva hlavně buď chlap a nebul tady jak usmrkanec. Jenže já jsu speciální případ.Kateřina_z_Landštejna píše:A co by tedy řekl věřící účastník diskuse tomu tážícímu se bezrukému dítěti?Theodora píše:Ptáš na špatném místě, protože v této diskusi není nikdo, kdo by takto jednal.
Naposledy upravil(a) JARWIKS dne ned 12. říj, 2008 15:00, celkem upraveno 1 x.
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."
-
JARWIKS
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 613
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Odpověď otázkou, je taky odpoveď, neboť nutí člověka přemýšlet a snažit se pochopit opačnou stranu. Říct odpověď otázkou neberu ukazuje na ignoraci a jednoznačného prosazování svého názoru. 
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."
-
Kateřina_z_Landštejna
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 431
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Ó nikoli, Jarwiksi, já jen kladu logické otázky a ráda bych na ně slyšela logické odpovědi. A těch se mi jaksi nedostává, jen frází.
Já nemohu za to, že ve věrouce nalézám díry. Mohu chápat, že nepočítala s tím, co se odehraje v moderní historii, to si asi nikdo neuměl představit. Ale měla by na ni nějak reagovat. Dnes už nelze požadovat slepou víru bez otázek, protože dnes už, naštěstí, za kladení těchto otázek nemůže být člověk trestán.
Zvláštní, že dětem i jejich rodičům, které umírají třeba hladem nebo na nějakou léčitelnou nemoc, chybí to povznášející vědomí, že se přibližují k bohu. Nelze u nich zaznamenat radost z očišťujícího utrpení, jen zoufalství, snahu o záchranu a prosby o pomožení od bolesti a utrpení.
Ani ti zdravotníci vč. řádových sester (bratrů je tam, kupodivu, minimum) nijak nepřekypují nadšením z božího poslání. Zato vzteku nad bezmocností lze u nich pozorovat dost a dost.
Já nemohu za to, že ve věrouce nalézám díry. Mohu chápat, že nepočítala s tím, co se odehraje v moderní historii, to si asi nikdo neuměl představit. Ale měla by na ni nějak reagovat. Dnes už nelze požadovat slepou víru bez otázek, protože dnes už, naštěstí, za kladení těchto otázek nemůže být člověk trestán.
Zvláštní, že dětem i jejich rodičům, které umírají třeba hladem nebo na nějakou léčitelnou nemoc, chybí to povznášející vědomí, že se přibližují k bohu. Nelze u nich zaznamenat radost z očišťujícího utrpení, jen zoufalství, snahu o záchranu a prosby o pomožení od bolesti a utrpení.
Ani ti zdravotníci vč. řádových sester (bratrů je tam, kupodivu, minimum) nijak nepřekypují nadšením z božího poslání. Zato vzteku nad bezmocností lze u nich pozorovat dost a dost.
Volo, multum, statim!
-
Rab
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 948
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
JARWIKS
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 613
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
To máš naprostou pravdu. Nicméně moje samolibé Ego cítilo potřebu se k tomuto vyjádřit.Rab píše:Jarwiks: Hm, ale otázka zněla, co by řekl věřící účastník diskuze, takže "ani věřícímu ani nevěřícímu" otázka nepatřila...
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."