Záležitosti křesťanské víry
Moderátoři: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Proč by měl kdokoli zdůvodňovat, že mrtví z druhé světové byli dílem člověka, zatímco u novorozenců, kteří přicházejí na svět každou vteřinu a u úspěšných operací toto zdůvodnění nepožadujete a za dílo člověka je považujete samozřejmě?
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Buď žádný bůh není a vše, co se na světě děje, dobré i zlé, je dílem člověka.
Nebo je svět boží loutkové divadlo a člověk nemůže za nic.
Nebo Bůh dal člověku svět do správy k jeho – lidskému – užitku, jako prostor pro jeho sebezdokonalování. Do světa nezasahuje jinak, než že člověku – který má svobodu to vidět či nevidět - dává vědomí smyslu.
Kromě vás tu není nikdo, kdo by tvrdil, že křesťané tvrdí, že Bůh je zodpovědný za vše dobré a člověk za vše špatné.
Nebo je svět boží loutkové divadlo a člověk nemůže za nic.
Nebo Bůh dal člověku svět do správy k jeho – lidskému – užitku, jako prostor pro jeho sebezdokonalování. Do světa nezasahuje jinak, než že člověku – který má svobodu to vidět či nevidět - dává vědomí smyslu.
Kromě vás tu není nikdo, kdo by tvrdil, že křesťané tvrdí, že Bůh je zodpovědný za vše dobré a člověk za vše špatné.
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
Kateřina_z_Landštejna
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 431
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Myslím, že jsem to byla já, kdo položil otázku jako první. A "odpověď" otázkou neberu.
Pokud je váš bůh všudypřítomný, věčný, všemohoucí a já nevím co všechno ještě vše-, pak nelze předstírat, že o příšernostech, které se dějí, nemá ánunk.
Takže:
- buď mu to je putýnka a pak je napováženou, v co to vlastně věříte,
- nebo mu to není putýnka, pak je ale nutno si klást otázku, k čemu to je; zvlášť, když pachatele zásadně nechává bez trestu,
- nebo na to nemá vliv a pak není všemohoucí
A opravdu bych prosila nějaké relevantní argumenty. Ono přece jen 52 milionů zmařených lidských životů není málo.
Pokud je váš bůh všudypřítomný, věčný, všemohoucí a já nevím co všechno ještě vše-, pak nelze předstírat, že o příšernostech, které se dějí, nemá ánunk.
Takže:
- buď mu to je putýnka a pak je napováženou, v co to vlastně věříte,
- nebo mu to není putýnka, pak je ale nutno si klást otázku, k čemu to je; zvlášť, když pachatele zásadně nechává bez trestu,
- nebo na to nemá vliv a pak není všemohoucí
A opravdu bych prosila nějaké relevantní argumenty. Ono přece jen 52 milionů zmařených lidských životů není málo.
Volo, multum, statim!
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Už se tu zmínilo několikrát, že KAŽDÝ lidský život je konečný. Nikdo z těch lidí by nežil věčně. Navíc, pokud mohu věřit svým informacím, ty lidi zabyli zase lidé, nikoli nějaký bůh.
Buhu rozhodně utrpení lidí "není putýnka" a k čemu to je, už jsme vám napsali.
Pokud to potřebujete slyšet znovu, tak opakuji:
Svět je prostředí k vnitřnímu růstu každého jednotlivého člověka. Je v něm místo pro dobro i zlo - protože to je předpoklad onoho vnitřního růstu. O tom, jaký bude poměr dobra a zla, rozhoduje člověk.
Předpokládám, že nezpochybníte, že člověk je vybaven rozumem a schopností mravního úsudku. Tak mu přiznejte i odpovědnost za jeho činy.
Buhu rozhodně utrpení lidí "není putýnka" a k čemu to je, už jsme vám napsali.
Pokud to potřebujete slyšet znovu, tak opakuji:
Svět je prostředí k vnitřnímu růstu každého jednotlivého člověka. Je v něm místo pro dobro i zlo - protože to je předpoklad onoho vnitřního růstu. O tom, jaký bude poměr dobra a zla, rozhoduje člověk.
Předpokládám, že nezpochybníte, že člověk je vybaven rozumem a schopností mravního úsudku. Tak mu přiznejte i odpovědnost za jeho činy.
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
Kain
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
"Jen", to je přesně ta povýšenost, ty vidíš boha, já "jen" něco jiného, a od tohohle pohledu "já vím a ty ne" se zřejmě nedokážeš oprostit. A já nevidím na nedorůstání amputací nic nevysvětlitelného, to ty...a protože to je nevysvětlitelné, musí to být Bůh. Neni to racionální, ale líbí se ti to...Rodgir de Maille píše:Ano i takto se to dá vysvětlit - Bůh není. To je právě ten rozdíl v optice mojí a tvojí kterou to nahlížíme. Já rozpoznám Boží působení, ty "jen" něco nevysvětlitelného. A znovu, není to otázka rozumu, ale citu.
Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.
Pravoslav, Orcae Ita
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
"Jen" může být i zcela objektivní hodnocení: není to povýšenost nad Tebou, nemusí být ani nad názorem. Prostě Ty věc vidíš jako méně významnou.Kain píše:"Jen", to je přesně ta povýšenost, ty vidíš boha, já "jen" něco jiného, a od tohohle pohledu "já vím a ty ne" se zřejmě nedokážeš oprostit. A já nevidím na nedorůstání amputací nic nevysvětlitelného, to ty...a protože to je nevysvětlitelné, musí to být Bůh. Neni to racionální, ale líbí se ti to...Rodgir de Maille píše:Ano i takto se to dá vysvětlit - Bůh není. To je právě ten rozdíl v optice mojí a tvojí kterou to nahlížíme. Já rozpoznám Boží působení, ty "jen" něco nevysvětlitelného. A znovu, není to otázka rozumu, ale citu.
Na nedorůstání amputací tu nikdo nic nevysvětlitelného neviděl.
Pokud chcete zachovat smyslupnost diskuse, přestaňte podsouvat jiným to, co neřekli.
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Předpokládám, že nekřesťanští účastníci diskuse do ní vstoupili proto, aby se o křesťanství něco dozvěděli, ne, aby si dokázali, jak jsou chytřejší než křesťané.
Pak by měli v prvé řadě - alespoň pro tuto diskusi - opustit předsudky, které o křesťanech mají. Jinak se dozvědět nic nemohou, jen vyvolají mnoho hněvu. To snad smyslem není, doufám.
Pak by měli v prvé řadě - alespoň pro tuto diskusi - opustit předsudky, které o křesťanech mají. Jinak se dozvědět nic nemohou, jen vyvolají mnoho hněvu. To snad smyslem není, doufám.
Naposledy upravil(a) Theodora dne ned 12. říj, 2008 14:12, celkem upraveno 1 x.
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
Kain
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Tak jo, já to zkusím znova a úplně polopaticky:
V autě jedou dvě dvojčata. Auto má nehodu a řidič nabourá, obě dvojačata jsou zraněná. Jedno přijde o ruku a druhé o sluch.
Obě děti přijdou za ...maminkou, knězem, doplňte, co chcete.
Tomu jednomu kněz řekne - modli se a možná se stane zázrak a začneš znovu slyšet.
Tomu druhému řekne - modli se, jak chceš, ale ruka už ti nenaroste, smiř se s tím.
1) Kdo z vás by tomu dítěti řekl (a opravdu tomu věřil a nelhal):
"Modli se a možná se stana zázrak a vyroste ti nová ruka"?
2) Jak byste mu vysvětlili, že po modlitbě se jednomu sluch vrátil, ale druhíému ruka nevyrostla - a ono by se ptalo "Co jsem udělal špatně?".
V autě jedou dvě dvojčata. Auto má nehodu a řidič nabourá, obě dvojačata jsou zraněná. Jedno přijde o ruku a druhé o sluch.
Obě děti přijdou za ...maminkou, knězem, doplňte, co chcete.
Tomu jednomu kněz řekne - modli se a možná se stane zázrak a začneš znovu slyšet.
Tomu druhému řekne - modli se, jak chceš, ale ruka už ti nenaroste, smiř se s tím.
1) Kdo z vás by tomu dítěti řekl (a opravdu tomu věřil a nelhal):
"Modli se a možná se stana zázrak a vyroste ti nová ruka"?
2) Jak byste mu vysvětlili, že po modlitbě se jednomu sluch vrátil, ale druhíému ruka nevyrostla - a ono by se ptalo "Co jsem udělal špatně?".
Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.
Pravoslav, Orcae Ita
-
Theodora
- Stálý přispěvatel

- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00