Jak praví Kain, bylo by příjemné věřit, protože to skýtá mnoho příslibů lepších zítřků, ale na to musíme být upřímně přesvědčeni, jinak podvádíme sami sebe (zjevně můj a Kainův případ). Mě se jeho prvotní srovnání křesťana a komunisty líbí - dívám se z odstupu.
A přít se o bibli mi přijde úsměvné, vše je věc interpretace a ta se v průběhu věků mnohdy zásadně mění, což je nepopiratelný fakt. Vždy je za tím logicky zájem konkrétních mocných, ale bavíme se o oficiálních interpretacích, že (výklad je věcí odborníka)? Ne nadarmo se v církevním prostředí vedly tvrdé spory o právu interpretace bible a stojí na tom i církevní rozkoly, jež se objevily hned na samém počátku a provázejí křesťanství od jeho "prvních" dnů. Můžeme se tedy přít o tu konkrétní vaši interpretaci
Theodora wrote:Tak mi, prosím, napiš, kde křesťanství učí nenávist k jinověrcům. V Bibli nebo v Katechismu, vyber si.
Tak mi, prosím, napiš, kde komunistická filosofie učí o třídní nenávisti.
Marx a Engels naopak vidí jako jediné bezkonfliktní řešení situace, ve které dochází ke konfliktům mezi jednotlivými třídami (šlechta, buržoazie, proletariát) právě zrušení třídních rozdílů... nechtějí ty druhé zmastit, chtějí odstranit příčinu konfliktu.
Karel Marx, Bedřich Engels: Manifest komunistické strany, Londýn, 1848
* Nejbližší cíl komunistů je týž jako cíl všech ostatních proletářských stran: ztvárnění proletariátu ve třídu, svržení panství buržoazie, vydobytí politické moci proletariátem.
* Proletariát využije svého politického panství k tomu, aby postupně vyrval buržoazii všechen kapitál, soustředil všechny výrobní nástroje v rukou státu, tj. proletariátu zorganizovaného v panující třídu, a co nejrychleji rozmnožil masu výrobních sil. To se ovšem může stát nejprve jen despotickými zásahy do vlastnického práva a do buržoazních výrobních vztahů, tedy opatřeními, která se zdají ekonomicky nedostatečná a neudržitelná, která však v průběhu hnutí přerůstají sama sebe a jsou nevyhnutelná jako prostředek k převratu v celém způsobu výroby.
Tato opatření budou ovšem podle různých zemí různá.
V nejpokročilejších zemích může však být téměř všeobecně použito těchto opatření :
1. Vyvlastnění pozemkového majetku a použití pozemkové renty na výdaje státu.
...
4. Konfiskace majetku všech emigrantů a rebelů.
* Komunistická strana však nepřestává ani na okamžik pěstovat mezi dělníky co nejjasnější vědomí nepřátelského protikladu mezi buržoazií a proletariátem[65], aby němečtí dělníci mohli okamžitě využít společenských a politických podmínek, které musí s sebou přinést panství buržoazie, jako zbraně proti ní samé, aby po svržení reakčních tříd byl v Německu ihned zahájen boj přímo proti buržoazii.
* Komunisté pokládají za nedůstojné, aby tajili své názory a úmysly. Prohlašují otevřeně, že jejich cílů lze dosáhnout jen násilným svržením celého dosavadního společenského řádu. Nechť se panující třídy třesou před komunistickou revolucí! Proletáři v ní nemají co ztratit, leda své okovy. Dobýt mohou celý svět.
Milá Theodoro, vztah mezi filosofií komunismu a manifestem komunistické strany je stejný, jako mezi filosofií křesťanství a manifestem svaté inkvizice Ignáce z Loyoly...
Na jednu stranu se snažíš přesvědčit ostatní o tom, že je rozdíl mezi "myšlenkou křesťanství" a její chybnou realizací různými skupinami v různém období, na stranu druhou argumentuješ stejným způsobem u tématu, které ti není tak blízké... čím to je?
Ježíš řekl Petrovi /latinsky skála/ ty jsi ta skála na které vystavim církev - a jeho evangelium v bibli chybí- u některých textů je důležitější co bylo vynecháno,než co bylo zveřejněno.
Rab wrote:Zajímalo by mě, jaký názor mají zdejší vyznavači Písma na knihy Zenona Kosidowského "Příběhy mrtvého moře" a "Na počátku bylo slovo". Dle mého skvělé práce polského biblisty, do důsledku pečlivé v hledání důkazů...
Geniální kniha, četl jsem ji dvakrát a s gustem přečtu znova.
Nejzajímavější na tom je, že Kosidowski je dle toho co o sobě tvrdí zarytý katolík.
Ono ostatně jeho rozbor díla není v žádném protikladu k víře.. je to o tom nebát se podívat pravdě do očí a férově přiznat, jak to vlastně s tou biblí je.
Já ji také dobře znám, tedy "Příběhy mrtvého moře", tu druhou ne. Má takovou zajímavou vlastnost - přiměje člověka k tomu, aby začal klást otázkya pídil se po odpovědích...
Hm,pokud vím ,byla inkvizice založena pro zregulérnění soudů.......
Maršálek - není kam spěchat ,muž musí plně prožít své vývojové etapy, aby dozrál.brát víc schodů najednou je dobré leda k pádu zpět na začátek výstupu.
Červený rytíř - revoluce,odpor vůči autoritám
Bílý rytíř - cesta za ideály - až poněkud zaslepená a dogmatická
Černý rytíř - konečně klid,vysoký nadhled
Krásně o tom pojednává kniha Železný Jan.
Je hrubou chybou do něčeho se vmanévrovat ,de fakto něco si nalhat,daleko lepší je nechat duši zrát.
Jiři z Holohlav wrote:Hm,pokud vím ,byla inkvizice založena pro zregulérnění soudů.......
Maršálek - není kam spěchat ,muž musí plně prožít své vývojové etapy, aby dozrál.brát víc schodů najednou je dobré leda k pádu zpět na začátek výstupu.
Červený rytíř - revoluce,odpor vůči autoritám
Bílý rytíř - cesta za ideály - až poněkud zaslepená a dogmatická
Černý rytíř - konečně klid,vysoký nadhled
Krásně o tom pojednává kniha Železný Jan.
Je hrubou chybou do něčeho se vmanévrovat ,de fakto něco si nalhat,daleko lepší je nechat duši zrát.
Nene, inkvizice byla zřízena za účelem ochrany křesťanství římského ritu, obracení "k víře", vymýcení "kacířství". Na jiném webu k tomu probíhá již několik t týdnů velmi zajímavá diskuse, v níž hovoří o dějinách, filosofii a působení inkvizice člověk, který o tom zjevně ví opravdu hodně (dle svých slov studoval teologii přímo v Římě).
Zenona neznám,četl jsem dávno samizdat na tabákovém papíře -svitky z Kumránu.Dobře to zapadlo do mé mozaiky.Tuším tam byla věta ."písma jsou mrtvá ,čtěte v knize života."Chápu to jako návod k neustálému porovnávání písem a života ,provádím a jsem s výsledky spokojen.
Jiři z Holohlav wrote:Zenona neznám,četl jsem dávno samizdat na tabákovém papíře -svitky z Kumránu.Dobře to zapadlo do mé mozaiky.Tuším tam byla věta ."písma jsou mrtvá ,čtěte v knize života."Chápu to jako návod k neustálému porovnávání písem a života ,provádím a jsem s výsledky spokojen.
Mně to spíš připadá, že ta věta vybízí k zamyšlení se nad pustinou teorie a zeleným stromem života, přiklonění se k tomu druhému a sbírání vlastních zkušeností. Tedy k tomu, že nejprve by měl člověk stát pevně na vlastních nohou, užívat rozum, cit a žít vlastní život, jak umí nejlépe, a pak teprve jej s něčím srovnávat.
Ten samizdat, to je nějaká beletrie? Protože zkoumání a restaurace Kumránských svitků je teprve teď dokončováno a jsou údajně připravovány ke zveřejnění. Nebo to je něco o těch svitcích od někoho, kdo se podílel na jejich zkoumání?