Ne je to jediný Bůh. Al liah, JHVH = Jsem který jsem. Rozdíly jsou pouze v detailech jeho chápání. Takový rozdíl to zas není.Kateřina_z_Landštejna píše:Pokud mne zrak neklame, tak vidím, že ač monoteismus, jsou křesťany, židy i muslimy uctíváni tři různí bohové, a to dokonce, v případě křesťanů a židů, podle jedné knihy!
A pokusy o vysvětlení tohoto rozporu jsou velmi málo přesvědčivé. Spíše nevěrohodné. Jak je tedy možné, že křesťanský bůh je jiný než muslimský nebo židovský? A co na to křesťanský bůh; je si vědom nemalé muslimské konkurence, zvlášť když má být jediný, nekonečný a věčný? (Myslím to smrtelně vážně, nejedná se o ironii)
Záležitosti křesťanské víry
Moderátoři: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 693
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Otec Jan je dobrý člověk a sympatický, pamatuju si, jak mě učil zpívat Šma Yisrael, Adonai Elohenu, Adonai Echad
Jenže, co si budeme namlouvat, jedna theoložka v téhle debatě je, debatím s ní často a rád...a ničemu jsme se nedobrali. Bojím se, že s otcem bychom prodebatovali čas, který by se dal strávit příjemněji, například debatou o historii...
A ono by bylo fajn, být věřící, takové jednoduché a s dobrým koncem, ale jediné, co jsem zatím četl a co mělo hlavu a patu bylo "Pí a jeho život" od Martella...v úvodu píše - povím vám příběh, který když si přečtete, uvěříte v boha. A má pravdu. Jistým způsobem

A ono by bylo fajn, být věřící, takové jednoduché a s dobrým koncem, ale jediné, co jsem zatím četl a co mělo hlavu a patu bylo "Pí a jeho život" od Martella...v úvodu píše - povím vám příběh, který když si přečtete, uvěříte v boha. A má pravdu. Jistým způsobem

Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.
Pravoslav, Orcae Ita
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 339
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Vím,že nic nevím ! Je to radostné zvolání z poznání,že vlastně není co poznávat,nebo projev zoufalství nad tím ,že vše poznad nejde?
Co, judaismus a křesťanství,ono i jako by každá křesťanská církev či proud měli jiného Boha.To však zcela logicky dokládá jeho nepostižitelnost a tak si z Něj kažký uloupne svou kuličku a tu si žárlivě střeží.
Boha nenašprtáš,ale můžeš hledat klenbový svorník mezi všemi těmi církvemi ,náboženstvími, šamany a bájemi domorodců.Když to doplníš o transovní techniky ,kánony ,mše,sufi tance,dynamické meditace,wolkingmedice,holotropní dýchání,jogu.. atp,tak Ho asi potkáš.
Když Ho opravdu budeš chtít potkat, tak tu náhle bude --i bez předchozího.
Po holotropní meditaci řekla jedna účastnice "mrkalo na mne Boží oko,ale protože jsem ateistka,nevěnovala jsem tomu pozornost".
Co, judaismus a křesťanství,ono i jako by každá křesťanská církev či proud měli jiného Boha.To však zcela logicky dokládá jeho nepostižitelnost a tak si z Něj kažký uloupne svou kuličku a tu si žárlivě střeží.
Boha nenašprtáš,ale můžeš hledat klenbový svorník mezi všemi těmi církvemi ,náboženstvími, šamany a bájemi domorodců.Když to doplníš o transovní techniky ,kánony ,mše,sufi tance,dynamické meditace,wolkingmedice,holotropní dýchání,jogu.. atp,tak Ho asi potkáš.
Když Ho opravdu budeš chtít potkat, tak tu náhle bude --i bez předchozího.
Po holotropní meditaci řekla jedna účastnice "mrkalo na mne Boží oko,ale protože jsem ateistka,nevěnovala jsem tomu pozornost".
Smrt je smyslem života.
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 613
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Mno ano samostudent dosahuje často pozoruhodných výsledků. To že člověk na tomto foru, kde je to mnohdy velmi zaměřené památky hmotné kultury, rozumí u určitých témat těmto památkám víc než některý historik, je dáno tím že historici nestudují památky hmotné kultury. To dělá věda s názvem archeologie.Kain píše:Takže křesťanství rozumí jen theolog? Víra se dá našprtat?
Jak sám moc dobře víš, lidi z tohohle fora strčí v otázkách hmotné kultury středověku do kapsy drtivou většinu našich historiků. A sami historikové nejsou. I historik může být fachidiot a i nadšený samostudent doshuje často pozoruhodných výsledků.

Historie je věda v základu zkoumající historické tzn. písemné prameny a jejich interpretace, Samozřejmě v dnešní době je nutno hodnotit mnohé věci mezidisciplinárně, s čímž různí lidé mají různé problémy (už jen pro to aby v ideálním případě ten člověk měl vystudovanou historii, archeologii, pomocné vědy historické, dějiny umění, filosofii, fillologii, theologii). Což jest 7 samostatných vědních oborů. Takže každý i ten historik je dobrý puze v něčem. Čili kaine teď trochu pokory před všemi těmi Mgr. Phdr. Doc. prof. etc. jejichž znalostem v různých oborech mnohdy nemusíme ani po ty kotníky sahat, ale v některých tématech zase i ten samouk může (tzn neznamená musí) být na tom lép.
Jen taková technická - kolik lidí z těch samouků si uvědomuje např u interpretací různých středověkých kronik toto: Každý text má několik výpovědních rovin: Historický - nejnižší rovina, co se událo, alegorický (jinotajný), morální, anagogický - jaký byl boží záměr, místo v světě. není to dobře popsáno ano, ale já nikdy nebyl moc dobrý řečník na definice.
Sry. za menší off, ale toto se nedalo přejít. Pokračujte dále v této zajímavé a podnětné filosofické diskusi. Já si rád čtu a přemýšlím.

"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 339
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 339
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 693
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Nejde o se nechat přesvědčit. Ale já mám také šťouravé otázky a on mi je zatím velmi fundovaně a až vědecky vysvětlil
. Ále to je jedno, hlavně že se máme rádi a je o čem kecat. 
Víra je cesta. Rytířství je cesta. (Snad to bude srozumitelnější). Je to následování a život dle ideálu. Pokud bude někdo napadat ideál a argumentovat špatným chváním rytíře. Budu ten ideál také bránit.
A kčemu jsme se dobrali tím výňatkem z Nového zákona? Že Kristus přinesl meč a jeho následování rozdělí rodiny. To je pravda. Ale nevidím v tom žádné zlo, jako v násilném, všemožném potlačování buržoasie
.


Víra je cesta. Rytířství je cesta. (Snad to bude srozumitelnější). Je to následování a život dle ideálu. Pokud bude někdo napadat ideál a argumentovat špatným chváním rytíře. Budu ten ideál také bránit.
A kčemu jsme se dobrali tím výňatkem z Nového zákona? Že Kristus přinesl meč a jeho následování rozdělí rodiny. To je pravda. Ale nevidím v tom žádné zlo, jako v násilném, všemožném potlačování buržoasie

-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 693
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bůh je jen jeden. Ale mnoho cest k němu vede a každého jinak oslovuje. při debatě s Hassanem mi vždy krásně dochází jak stejný pohled srdce a ducha je jen jinak nazván slovem. Nedivím se, že i v Templu se směli muslimové modlit. Bratři myslím věděli....Jiři z Holohlav píše:Vím,že nic nevím ! Je to radostné zvolání z poznání,že vlastně není co poznávat,nebo projev zoufalství nad tím ,že vše poznad nejde?
Co, judaismus a křesťanství,ono i jako by každá křesťanská církev či proud měli jiného Boha.To však zcela logicky dokládá jeho nepostižitelnost a tak si z Něj kažký uloupne svou kuličku a tu si žárlivě střeží.
Boha nenašprtáš,ale můžeš hledat klenbový svorník mezi všemi těmi církvemi ,náboženstvími, šamany a bájemi domorodců.Když to doplníš o transovní techniky ,kánony ,mše,sufi tance,dynamické meditace,wolkingmedice,holotropní dýchání,jogu.. atp,tak Ho asi potkáš.
Když Ho opravdu budeš chtít potkat, tak tu náhle bude --i bez předchozího.
Po holotropní meditaci řekla jedna účastnice "mrkalo na mne Boží oko,ale protože jsem ateistka,nevěnovala jsem tomu pozornost".

-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 339
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00