Nenávist je v obém. Jenže:
Komunismus, vykrystalizovaný v novověku, de facto v 19. století, má nenávist třídní, která i dnes má co říct a koho oslovit.
Křesťanství je zas plno nenávisti k Římu (viz apokalypsa a "nevěstka" Řím), jenže to je dneska trošku off topic, že, protože Řím je centrem katolíků a italská vojska dokáží ohrozit leda tak světové zásoby vína a oliv.
A nenávist k pohanům a zbylým dvěma učením knihy provází křesťanství jako červená nit. Jestli kazatelé a nakonec i papež hlásali "miluj i muslimského bližního svého jako sebe sama" ve 12. století, tak začnu jíst i brokolici!
Záležitosti křesťanské víry
Moderátoři: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 693
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Andre. Křesťanství to neučí. To je právě to nepochopení některými.Andre píše:Ee, nemá... ta nenávist je úplně stejná, jako nenávist křesťana k jinověrci.Theodora píše:Jenže ten komunista má už na počátku v programu třídní nenávist. Křesťanství nic takového neučí.
Je to pouze filosofiee která se snaží vytvořit určitý ideál sociálního soužití - anarchista s bombou je totéž jako teuton v litvě, ta filosofiee je naopak velmi neinvazivní.
A Teuton v Litvě. Tam to také bylo spíše o nadvládu nad územím. Zkus si odmyslet varkoče s křížem a poznáš jasné chování feudála nad drny, co se mu furt bouří a staví nějaký klacky s obličejem. No co s nima. Daně to neplatí. Porád problémy.
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 693
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
A musí to být papež? Nabídnu ti Ježíše Krista, nebo s muslimy žijící řádyKain píše:Nenávist je v obém. Jenže:
Komunismus, vykrystalizovaný v novověku, de facto v 19. století, má nenávist třídní, která i dnes má co říct a koho oslovit.
Křesťanství je zas plno nenávisti k Římu (viz apokalypsa a "nevěstka" Řím), jenže to je dneska trošku off topic, že, protože Řím je centrem katolíků a italská vojska dokáží ohrozit leda tak světové zásoby vína a oliv.
A nenávist k pohanům a zbylým dvěma učením knihy provází křesťanství jako červená nit. Jestli kazatelé a nakonec i papež hlásali "miluj i muslimského bližního svého jako sebe sama" ve 12. století, tak začnu jíst i brokolici!

-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Pokud je mi známo, tohle nedorozumění je už v Novém zákoně – „Mé království není z tohoto světa“ – to, že se používají termíny jako král nebo Řím neznamená, že jde o politickou moc. Ale lidská řeč jinou mluvu o duchovních záležitostech než řeč v přirovnáních neumožňuje.Kain píše:Nenávist je v obém. Jenže:
Komunismus, vykrystalizovaný v novověku, de facto v 19. století, má nenávist třídní, která i dnes má co říct a koho oslovit.
Křesťanství je zas plno nenávisti k Římu (viz apokalypsa a "nevěstka" Řím), jenže to je dneska trošku off topic, že, protože Řím je centrem katolíků a italská vojska dokáží ohrozit leda tak světové zásoby vína a oliv.
A nenávist k pohanům a zbylým dvěma učením knihy provází křesťanství jako červená nit. Jestli kazatelé a nakonec i papež hlásali "miluj i muslimského bližního svého jako sebe sama" ve 12. století, tak začnu jíst i brokolici!
Ale oni opravdu křesťané svého času do svých nemocnic brali i muslimy – a muslimové to dokázali i ocenit.

-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 198
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Tak mi, prosím, napiš, kde komunistická filosofie učí o třídní nenávisti.Theodora píše:Tak mi, prosím, napiš, kde křesťanství učí nenávist k jinověrcům. V Bibli nebo v Katechismu, vyber si.
Marx a Engels naopak vidí jako jediné bezkonfliktní řešení situace, ve které dochází ke konfliktům mezi jednotlivými třídami (šlechta, buržoazie, proletariát) právě zrušení třídních rozdílů... nechtějí ty druhé zmastit, chtějí odstranit příčinu konfliktu.
Mě se filosofie společného vlastnictví nelíbí, ale to neznamená, že je špatná.
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 240
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Nejen do svých nemocnic.Theodora píše:Ale oni opravdu křesťané svého času do svých nemocnic brali i muslimy – a muslimové to dokázali i ocenit.
Usáma Ibn Munkíz ve své kronice píše o tom, jak ho jeho přátelé templáři nechali modlit se v Al-aksá.
Pan Ronšperk jistě rád doplní.
Naposledy upravil(a) Rodgir de Maille dne úte 07. říj, 2008 15:31, celkem upraveno 1 x.
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 198
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Ronšperk. Komunismus to také neučí. To je právě to nepochopení některýmiRonšperk píše: Andre. Křesťanství to neučí. To je právě to nepochopení některými.

Otázka je, kdo si kterou filosofii (náboženství je také filosofie) bere do úst a za jakým účelem.
A anarchista v Rusku. Tam to také bylo spíše o tom vyměnit si pozici s těmi, kdo jsou zrovna na koni.A Teuton v Litvě. Tam to také bylo spíše o nadvládu nad územím. Zkus si odmyslet varkoče s křížem a poznáš jasné chování feudála nad drny, co se mu furt bouří a staví nějaký klacky s obličejem. No co s nima. Daně to neplatí. Porád problémy.
Myslím, že to Kainovo srovnání je velice dobré.
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 240
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bůh totiž není spravedlivý. Ne podle našich měřítek. Jak jsem již psal, kdo chce vidět lidskou spravedlnost, ať jede do Osvětimi.Theodora píše:Pak je zlé a dobré z pohledu Božího. O tom máme jen určité informace – ale je jasné, že se tento pohled neshoduje s naším (pokud se nějaký člověk nesnaží svůj pohled s Božím sjednotit, což je cíl, do kterého se poctivě pustí jen málo křesťanů). Podle všeho má přinejmenším jiný žebříček hodnot
Bůh není spravedlivý, Bůh je milosrdný!
Viz podobenství o vinici (Mt 20,1-16) a podobenství o marnotratném synu (Lk 15,11-32).
Je také třeba říct, že zlo není nekonkrétní a abstraktní pojem, je to velmi konkrétní bytost.