Záležitosti křesťanské víry

Duchovno, víra, věda, umění

Moderátoři: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen

Uživatelský avatar
Kain
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Kain »

Nenávist je v obém. Jenže:
Komunismus, vykrystalizovaný v novověku, de facto v 19. století, má nenávist třídní, která i dnes má co říct a koho oslovit.
Křesťanství je zas plno nenávisti k Římu (viz apokalypsa a "nevěstka" Řím), jenže to je dneska trošku off topic, že, protože Řím je centrem katolíků a italská vojska dokáží ohrozit leda tak světové zásoby vína a oliv.
A nenávist k pohanům a zbylým dvěma učením knihy provází křesťanství jako červená nit. Jestli kazatelé a nakonec i papež hlásali "miluj i muslimského bližního svého jako sebe sama" ve 12. století, tak začnu jíst i brokolici!

Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.

Pravoslav, Orcae Ita
Uživatelský avatar
Ronšperk
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 693
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Ronšperk »

Andre píše:
Theodora píše:Jenže ten komunista má už na počátku v programu třídní nenávist. Křesťanství nic takového neučí.
Ee, nemá... ta nenávist je úplně stejná, jako nenávist křesťana k jinověrci.
Je to pouze filosofiee která se snaží vytvořit určitý ideál sociálního soužití - anarchista s bombou je totéž jako teuton v litvě, ta filosofiee je naopak velmi neinvazivní.
Andre. Křesťanství to neučí. To je právě to nepochopení některými.

A Teuton v Litvě. Tam to také bylo spíše o nadvládu nad územím. Zkus si odmyslet varkoče s křížem a poznáš jasné chování feudála nad drny, co se mu furt bouří a staví nějaký klacky s obličejem. No co s nima. Daně to neplatí. Porád problémy.
Honor supra Vitam! Obrázek
Uživatelský avatar
Ronšperk
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 693
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Ronšperk »

Kain píše:Nenávist je v obém. Jenže:
Komunismus, vykrystalizovaný v novověku, de facto v 19. století, má nenávist třídní, která i dnes má co říct a koho oslovit.
Křesťanství je zas plno nenávisti k Římu (viz apokalypsa a "nevěstka" Řím), jenže to je dneska trošku off topic, že, protože Řím je centrem katolíků a italská vojska dokáží ohrozit leda tak světové zásoby vína a oliv.
A nenávist k pohanům a zbylým dvěma učením knihy provází křesťanství jako červená nit. Jestli kazatelé a nakonec i papež hlásali "miluj i muslimského bližního svého jako sebe sama" ve 12. století, tak začnu jíst i brokolici!
A musí to být papež? Nabídnu ti Ježíše Krista, nebo s muslimy žijící řády :biggrin: .
Honor supra Vitam! Obrázek
Theodora
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 204
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Theodora »

Kain píše:Nenávist je v obém. Jenže:
Komunismus, vykrystalizovaný v novověku, de facto v 19. století, má nenávist třídní, která i dnes má co říct a koho oslovit.
Křesťanství je zas plno nenávisti k Římu (viz apokalypsa a "nevěstka" Řím), jenže to je dneska trošku off topic, že, protože Řím je centrem katolíků a italská vojska dokáží ohrozit leda tak světové zásoby vína a oliv.
A nenávist k pohanům a zbylým dvěma učením knihy provází křesťanství jako červená nit. Jestli kazatelé a nakonec i papež hlásali "miluj i muslimského bližního svého jako sebe sama" ve 12. století, tak začnu jíst i brokolici!
Pokud je mi známo, tohle nedorozumění je už v Novém zákoně – „Mé království není z tohoto světa“ – to, že se používají termíny jako král nebo Řím neznamená, že jde o politickou moc. Ale lidská řeč jinou mluvu o duchovních záležitostech než řeč v přirovnáních neumožňuje.

Ale oni opravdu křesťané svého času do svých nemocnic brali i muslimy – a muslimové to dokázali i ocenit.
:)
Andre
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 198
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Andre »

Theodora píše:Tak mi, prosím, napiš, kde křesťanství učí nenávist k jinověrcům. V Bibli nebo v Katechismu, vyber si.
Tak mi, prosím, napiš, kde komunistická filosofie učí o třídní nenávisti.

Marx a Engels naopak vidí jako jediné bezkonfliktní řešení situace, ve které dochází ke konfliktům mezi jednotlivými třídami (šlechta, buržoazie, proletariát) právě zrušení třídních rozdílů... nechtějí ty druhé zmastit, chtějí odstranit příčinu konfliktu.

Mě se filosofie společného vlastnictví nelíbí, ale to neznamená, že je špatná.
Theodora
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 204
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Theodora »

Pokud jsem to nenapsala jasně: Řím Nového zákona není Řím, jak ho známe z dějepisu. Bible neřeší politiku, ale duchovní život každého jednotlivého člověka. Jestli Bible hlásá nenávist, tak pouze nenávist člověka k vlastním chybám.
Rodgir de Maille
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 240
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Rodgir de Maille »

Theodora píše:Ale oni opravdu křesťané svého času do svých nemocnic brali i muslimy – a muslimové to dokázali i ocenit.
:)
Nejen do svých nemocnic.
Usáma Ibn Munkíz ve své kronice píše o tom, jak ho jeho přátelé templáři nechali modlit se v Al-aksá.

Pan Ronšperk jistě rád doplní.
Naposledy upravil(a) Rodgir de Maille dne úte 07. říj, 2008 15:31, celkem upraveno 1 x.
Theodora
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 204
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Theodora »

Andre píše: Tak mi, prosím, napiš, kde komunistická filosofie učí o třídní nenávisti.
Přiznávám, že jsem to nikdy nestudovala přímo - a tady na faře nemám potřebnou knižní výbavu. :-) Zkusím si to dohledat a kdyžtak dám vědět. :wink:
Andre
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 198
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Andre »

Ronšperk píše: Andre. Křesťanství to neučí. To je právě to nepochopení některými.
Ronšperk. Komunismus to také neučí. To je právě to nepochopení některými :)
Otázka je, kdo si kterou filosofii (náboženství je také filosofie) bere do úst a za jakým účelem.
A Teuton v Litvě. Tam to také bylo spíše o nadvládu nad územím. Zkus si odmyslet varkoče s křížem a poznáš jasné chování feudála nad drny, co se mu furt bouří a staví nějaký klacky s obličejem. No co s nima. Daně to neplatí. Porád problémy.
A anarchista v Rusku. Tam to také bylo spíše o tom vyměnit si pozici s těmi, kdo jsou zrovna na koni.

Myslím, že to Kainovo srovnání je velice dobré.
Rodgir de Maille
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 240
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvek od Rodgir de Maille »

Theodora píše:Pak je zlé a dobré z pohledu Božího. O tom máme jen určité informace – ale je jasné, že se tento pohled neshoduje s naším (pokud se nějaký člověk nesnaží svůj pohled s Božím sjednotit, což je cíl, do kterého se poctivě pustí jen málo křesťanů). Podle všeho má přinejmenším jiný žebříček hodnot
Bůh totiž není spravedlivý. Ne podle našich měřítek. Jak jsem již psal, kdo chce vidět lidskou spravedlnost, ať jede do Osvětimi.

Bůh není spravedlivý, Bůh je milosrdný!

Viz podobenství o vinici (Mt 20,1-16) a podobenství o marnotratném synu (Lk 15,11-32).

Je také třeba říct, že zlo není nekonkrétní a abstraktní pojem, je to velmi konkrétní bytost.