Jeden příklad interpretace vyobrazení za všechny. Týká se tedy civilních rukavic, ale princip je stejný. Maciejowská bible, rukopis The Morgan Library & Museum, sign. MS M.638 fol. 17v
http://www.medievaltymes.com/courtyard/ ... 17va&b.gif
když toto vyobrazení nebudeš nijak dále popisovat, tak vidíš jednoduše jezdce v civilu s rukavicemi na rukou, nějaké pracující zemědělce a pracující ženu s rukavicemi na rukou. Jezdec může mít tedy pravděpodobně rukavice tak trochu reprezentativní (vzhledem k jeho honosnému oděvu), ale také praktické, protože cestuje. Žena pracuje, tudíž má pracovní rukavice. Ostatně by to nebylo nic proti ničemu, pětiprsté pracovní rukavice máme i v jiných rukopisech (např. Luttrelův žaltář).
Hotovo, ale dost možná chybný závěr! Tedy znovu a koukněme na kontext vyobrazení a popis odehrávajícího se děje:
Tato iluminace zobrazuje setkání Boáze a Růt na poli při sklizni. Celkem nic zajímavého, ostatně je to bible. Na druhou stranu v tomto rukopisu už žádný další neurozený pracující rukavice nemá, což je tedy poměrně zvláštní a ty rukavice tedy v kontextu celého rukopisu vybočují z "normálu". Růt je osobou v Kristově rodokmenu, takže se autor mohl pokusit o její odlišení od ostatních pracujících tím, že jí přimaluje rukavice. Tím je tato osoba jaksi povýšena nad ostatní pracující (v tomto rukopisu mají rukavice pouze výše postavení). Tím pádem nemůžeme toto vyobrazení brát jako důkaz pětiprstých pracovních rukavic, protože je dost možné, že na něm pětiprsté pracovní rukavice defakto vůbec nejsou.