opuncie

Ostatní, nezařazené

Moderator: Joe

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 250
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pečky

Post by Métá?xestse Ohnéssese »

tom111 wrote:můžu mít blbou otázku?
proč používáš opunciový vývar a né třeba kožní klíh :oops:
No, protože to je stylový :wink:
Indoši používali opuncie, sklivec, nebo později bílek... Klíh na to nepoužívali nikdy...
Předpokládám, že klíh by pak sbíral vzdušnou vlhkost a povrch parfleše (tubusu, tašky...) by byl slizkej...
Ale to je jen dohad... klihem jsem takhle nic nematlal...
Hó?ótóva nahtsevoneotse, nestseohkesáa? éveévanéhéme.
Hévéése
eye
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Posts: 89
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Brno

Post by eye »

Métá?xestse Ohnéssese wrote: Indoši používali opuncie, sklivec, nebo později bílek...
Otázkou je, do jaké míry se barvy fixovaly. Osobně si myslím, že velmi marginálně. Původní postup malby surovky totiž spočívá v malování za mokra a následném vybouchávání kůže. V první fázi se pigment spojí s kůží, vnikne do ní a v druhé se přebytky pigmentu mlácením "vypráší" ven. Malba se tak stane součastí struktury kůže a nějaké rozmazání či poškození malby hrozí minimálně, pokud vůbec.

Na problém rozmazávání barev začali narážet evropští hobbysté, kteří používali jiné postupy, zejména malování suroviny za sucha pomocí roztoku klihu a barev. Taková směs často ulpí na povrchu, nespojí se s kůží. Často jsem viděl i efekt, kdy na surovině byla vrstva takové barvy, že přes ni nebyla vidět struktura kůže. U takových výrobků pak stačí, když na něj kápně voda z deště a barvička pustí. Nebo jsem slyšel o případu, kdy barvy z parfleše slízal pes, apod.

Věřím tomu, že pokud se zachová původní native technologie, která byla jistě zmáklá, tak použití "sizingu" není až tak nutné, i když se s ním samo nic nezkazí.
Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 250
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pečky

Post by Métá?xestse Ohnéssese »

Maloval jsem za mokra i za sucha a myslím, že fixace rozhodně nic nezkazí.
Netrpěl jsem pocitem jistoty, že by ta malba bez fixace držela a nehrozilo by rozmáznutí vlhkým prstem...

Ale je možné, že jsem někde udělal oproti původní technologii chybu. Nebo je chyba ve vzdušné vlhkosti, která tu je všeobecně větší, než na pláních...

Ale jestli máš malovaný výrobek bez fixace, který můžeš vzít zpocenou rukou a mít jistotu, že nemázneš barvy, tak se na něj velice rád podívám.
Hó?ótóva nahtsevoneotse, nestseohkesáa? éveévanéhéme.
Hévéése
awe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 331
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Praha

Post by awe »

Métá?xestse Ohnéssese wrote:Ale jestli máš malovaný výrobek bez fixace, který můžeš vzít zpocenou rukou a mít jistotu, že nemázneš barvy, tak se na něj velice rád podívám.
nemyslel jsi spíš "zpocenou rukou ochmatám"? :mrgreen:
Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 250
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pečky

Post by Métá?xestse Ohnéssese »

awe wrote:
Métá?xestse Ohnéssese wrote:Ale jestli máš malovaný výrobek bez fixace, který můžeš vzít zpocenou rukou a mít jistotu, že nemázneš barvy, tak se na něj velice rád podívám.
nemyslel jsi spíš "zpocenou rukou ochmatám"? :mrgreen:
No jasně, ...chtěl by sis taky šáhnout viď? :mrgreen:
Hó?ótóva nahtsevoneotse, nestseohkesáa? éveévanéhéme.
Hévéése