Sedlo
Moderators: Knecht, Raiden
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 357
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Brno
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1243
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 665
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Pozořice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 357
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Brno
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 665
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Pozořice
Trošku jsem zapátral a z Hannibalu do St.Joseph je to vzdušnou čarou max.300kiláků. Takže ten čas by mohl být, když to byl rekord.
No, aby jsme se vrátili k původní otázce. Cestovní rychlost koně závisí na konkrétním období, terénu, účelu cesty a kondici. Přesněji by to šlo určit při podrobnější specifikaci, dalo by se i odvozovat z literatury.
No, aby jsme se vrátili k původní otázce. Cestovní rychlost koně závisí na konkrétním období, terénu, účelu cesty a kondici. Přesněji by to šlo určit při podrobnější specifikaci, dalo by se i odvozovat z literatury.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1031
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Praha
Už jsem to tu psal. XPC bylo něco jiného - tam šlo o rychlost a měli docela vymakaný systém přepřehacích stanic. Pokud si ale představíte normálního tehdejšího cestovatele, tak tem měl obvikle 1 až 2 nákladní mully a jednu jezdecou (popřípadě koně, ale přednost měli vždy mully). Obvikle je neměl kde měnit, čili musel počítat ne jen s terénem, počasím atd., ale také s tím, aby mu vydrželi, čili moc nekvaltovali!!! Také museli počítat s dobou na pastvu, protože krmaní si tam také koupit nemohli. Čili byli dny, kdy urazili i 40km a jindy jen třeba 5km za den.
Joe M.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 5440
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Liberec
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 254
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Ústí nad Labem
Ing. Havránek Jiří wrote:pro Wothana: Na bambergské katedrále byla nebo možná je (luftpiraten) jezdecká socha (podle jedné publikace snad Konrád III (okolo 1245), sedlo je velmi dobře patrné včetně nahrnutí oděvu v sedle... a postrojů
Wothan wrote:Tuhle sochu neznám, podívám se po tom, ale asi spíš někde v literatuře, v nejbližší době s etam nechystám, ale díky.
Prolinkovat obrázek bude asi lepší, než jen odkaz.Ing. Havránek Jiří wrote:luftpiraten se nepřičinili, takže buďto vyhledávačem bamberger dom nebo http://commons.wikipedia.org/wiki/Categ ... berger_Dom


-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 543
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Písek
Asi takhle. Půjčit si koně na týdenní dobovou výpravu samozřejmě lze. Problém je s tou dobovostí. Zapomeň na to, že ti někdo půjčí jenom koně. Bez vyjímky jede s výpravou průvodce, který je v civilu. Takže to znamená buď skousnout dobovou výpravu + jednoho civila v lepším případě ve westernovým, v horším případě v barevném silonu, a nebo průvodce okostýmovat, což předpokládá 1) dobový oděv navíc (ve správné velikosti) a 2) šílence, kterej je ochotnej to na sebe navlíknout a tejden tak fungovat. Což už je celkem problém. Jedině snad vyjma případu obzvláště silné motivace, což u člověka neinklinujícího k historičnu (ani exhibicionismu) jsou nejčastěji prachy.
Klíčovou věcí je vymakaná logistika, ale to platí u vícedenních trailů obecně.
Klíčovou věcí je vymakaná logistika, ale to platí u vícedenních trailů obecně.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 665
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Pozořice
No s tou vymakanou logistikou no není zase až tak nutné, pokud máš vlastní koně kteří snesou nějké to nepohodlí. Ale musíš počítat s tím, že ikdyby se ti nakrásně podařilo někoho ukecat, aby ti půjčil koně (a bez doprovodu) s největší pravděpodobností to budou nějací blbounci na kterých se vozí "klienti"
. Takže nebudou umět stát přes noc na vazáku u stromu, když je pustíš napást na dlouhém provaze do 10min si ten špagát zasukují mezi nohy. Bude děsnej problém přejít obyčejnou louži, nemluvím o potoku. Jak po setmění v lese něco šustne, začnou jančit, atd.atd. Zkrátka, vlastní je vlastní.
