Sedlo

Moderators: Knecht, Raiden

User avatar
Jura
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 357
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Brno

Post by Jura »

slušný adrenalin......
Müscha
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1243
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice

Post by Müscha »

že by kůň běhal víc jak stovkou? :shock:
Není Boha kromě Boha a Ježíš je jeho prorok.
cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice

Post by cossack »

Müscha wrote:že by kůň běhal víc jak stovkou? :shock:
Taky jsem o tom přemýšlel. Kdyby tam nebylo těch jednapadesát minut, tak bych to bral jako překlep, že to byly čtyři dny. Je to fakt hodně, ale kde jinde brát zaručené informace o P.E. než na jejich webu :-k
User avatar
Jura
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 357
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Brno

Post by Jura »

spíš bude blbý přepočet kilometrů.....když byly stanice cca 20km od sebe, tak na by musel mít víc koní , nebo to špatně sečetli a bylo to cca 220 km, což by za těch necelých 5 hodin snad šlo
cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice

Post by cossack »

Trošku jsem zapátral a z Hannibalu do St.Joseph je to vzdušnou čarou max.300kiláků. Takže ten čas by mohl být, když to byl rekord.

No, aby jsme se vrátili k původní otázce. Cestovní rychlost koně závisí na konkrétním období, terénu, účelu cesty a kondici. Přesněji by to šlo určit při podrobnější specifikaci, dalo by se i odvozovat z literatury.
User avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1031
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Praha

Post by Joe »

Už jsem to tu psal. XPC bylo něco jiného - tam šlo o rychlost a měli docela vymakaný systém přepřehacích stanic. Pokud si ale představíte normálního tehdejšího cestovatele, tak tem měl obvikle 1 až 2 nákladní mully a jednu jezdecou (popřípadě koně, ale přednost měli vždy mully). Obvikle je neměl kde měnit, čili musel počítat ne jen s terénem, počasím atd., ale také s tím, aby mu vydrželi, čili moc nekvaltovali!!! Také museli počítat s dobou na pastvu, protože krmaní si tam také koupit nemohli. Čili byli dny, kdy urazili i 40km a jindy jen třeba 5km za den.
Joe M.
Wothan
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 5440
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Liberec

Post by Wothan »

Tuhle sochu neznám, podívám se po tom, ale asi spíš někde v literatuře, v nejbližší době s etam nechystám, ale díky.
User avatar
Mokohtavenotaxe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 254
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Ústí nad Labem

Post by Mokohtavenotaxe »

Ing. Havránek Jiří wrote:pro Wothana: Na bambergské katedrále byla nebo možná je (luftpiraten) jezdecká socha (podle jedné publikace snad Konrád III (okolo 1245), sedlo je velmi dobře patrné včetně nahrnutí oděvu v sedle... a postrojů
Wothan wrote:Tuhle sochu neznám, podívám se po tom, ale asi spíš někde v literatuře, v nejbližší době s etam nechystám, ale díky.
Ing. Havránek Jiří wrote:luftpiraten se nepřičinili, takže buďto vyhledávačem bamberger dom nebo http://commons.wikipedia.org/wiki/Categ ... berger_Dom
Prolinkovat obrázek bude asi lepší, než jen odkaz. :wink:
Image
User avatar
Raiden
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 543
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Písek

Post by Raiden »

Asi takhle. Půjčit si koně na týdenní dobovou výpravu samozřejmě lze. Problém je s tou dobovostí. Zapomeň na to, že ti někdo půjčí jenom koně. Bez vyjímky jede s výpravou průvodce, který je v civilu. Takže to znamená buď skousnout dobovou výpravu + jednoho civila v lepším případě ve westernovým, v horším případě v barevném silonu, a nebo průvodce okostýmovat, což předpokládá 1) dobový oděv navíc (ve správné velikosti) a 2) šílence, kterej je ochotnej to na sebe navlíknout a tejden tak fungovat. Což už je celkem problém. Jedině snad vyjma případu obzvláště silné motivace, což u člověka neinklinujícího k historičnu (ani exhibicionismu) jsou nejčastěji prachy.

Klíčovou věcí je vymakaná logistika, ale to platí u vícedenních trailů obecně.
cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice

Post by cossack »

No s tou vymakanou logistikou no není zase až tak nutné, pokud máš vlastní koně kteří snesou nějké to nepohodlí. Ale musíš počítat s tím, že ikdyby se ti nakrásně podařilo někoho ukecat, aby ti půjčil koně (a bez doprovodu) s největší pravděpodobností to budou nějací blbounci na kterých se vozí "klienti" :twisted: . Takže nebudou umět stát přes noc na vazáku u stromu, když je pustíš napást na dlouhém provaze do 10min si ten špagát zasukují mezi nohy. Bude děsnej problém přejít obyčejnou louži, nemluvím o potoku. Jak po setmění v lese něco šustne, začnou jančit, atd.atd. Zkrátka, vlastní je vlastní.