[quote="Pampalíny"]Právě mi došel vzorník hedvábí. Zkusím to nějak nafotit (alespoň pár vzorků) a dát to sem i s cenou (až to sladím s jejich ceníkem).
Některé hrubší materiály mi přijdou docela vhodné (asi úplně průhledný materiál volit nebudu :c)
Má někdo zájem si objednat taky hedvábí?
Zájem bych měl. Závisí samo na ceně a vzorech.
Šití, tkaní, vyšívání, textilní materiály etc.
Moderátoři: melkel, Jura, Wothan, Kain, Begbie, Rab
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 693
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 1243
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 1814
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Běžný nebo čtvereční? Pokud běžný tak kolik je šíře?had píše:Cena byla asi kolem 5 am.dolarů za metr
5USD mi přijde dost levné a pochybné - na zemi kde se dá zfalšovat takřka cokoliv.

Ceníky jsou myslím na straně 6-7 tohoto fóra (normální ceny řekl bych).
Osobně jsem přesvědčen že lpět na ručně tkané látce by v tomto případě bylo zbytečné. Pokud by byla ovšem ekvivalentní nabídka proč ne. Ale bez vzorku (nebo garance) bych do toho nešel ani náhodou.
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 859
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 1243
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 1814
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Begbie: Domnívám se, že jsou základní dva rozdíly mezi ručním a tkalcovským tkaním.
1. kvalita vlákna (tedy různost tloušťky nití)
2. kvalita vazby (hrboly apod - závisí na nitích)
U bource odpadá první a tím pádem i částečně druhé. Bourec sám vytváří stejné vlákno po tisíce let a pořád stejně (v minimálních odchylkách). Upléct plátno sám nebo na stroji - při jeho ceně (a tedy velké péči při tkaní) - mi přijde stejné. Mám ještě pár desítek kokonů a mohl bych to vyzkoušet (ale přijde mi to zbytečné).
U lnu jsme to třeba taky řešili a Wotan mi správně argumentoval, že porovnání strojového (třeba kazového lněného plátna) je velmi blízké tomu ručnímu.
Myslím (je to má doměnka), že největší rozdíl bude u vlny (ším hrubší vlákno - tím viditelnější "chyby" na ručním produktu).
HAD - jasně, ale zkus zjistit podrobnosti. To tě nezabije
1. kvalita vlákna (tedy různost tloušťky nití)
2. kvalita vazby (hrboly apod - závisí na nitích)
U bource odpadá první a tím pádem i částečně druhé. Bourec sám vytváří stejné vlákno po tisíce let a pořád stejně (v minimálních odchylkách). Upléct plátno sám nebo na stroji - při jeho ceně (a tedy velké péči při tkaní) - mi přijde stejné. Mám ještě pár desítek kokonů a mohl bych to vyzkoušet (ale přijde mi to zbytečné).
U lnu jsme to třeba taky řešili a Wotan mi správně argumentoval, že porovnání strojového (třeba kazového lněného plátna) je velmi blízké tomu ručnímu.
Myslím (je to má doměnka), že největší rozdíl bude u vlny (ším hrubší vlákno - tím viditelnější "chyby" na ručním produktu).
HAD - jasně, ale zkus zjistit podrobnosti. To tě nezabije

-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 5440
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Tohle jsem už řešil - mám tu k dispozici ručně tkané ubrusy, zřejmě z konce 19.st. ale spíš počátku 20.st. Některé české některé jsou původem z Ukrajiny - když si odmyslíme vyšívání a podobné věci a porovnáme čistě kvalitu plátna, které nebylo tkané strojově s kvalitou hrubšího strojově tkaného plátna v nějaké horší jakkosti, je to srovnatelné. Čili tohle je jeden velký mýtus - nebýt toho že ten ubrus je už notně poškozený používáním nepoznal bys rozdíl - nerovnoměrná síla vlákna, uzlíky, vady apod. a o tom to je. Princip stavu se prakticky nezměnil - tryskový stav využívá v zásadě stejné základní principy jako pravěký vertikální stav. Tkalcovství se zdokonalovalo spíše co do kvality vlákna rovnoměrnosti tkaní ale v principu se od pravěku nezměnilo. Vlastně, když pomineme plsť tak až současnost a netkané textilie jdou poprvé trochu jiným směrem. Čili při použití vhodného plátna či sukna je v zásadě irelevantní zda je tkané v ruce nebo na stroji pokud se vzhledu týče, ale nepochybně to má význam pro člověka samotného, pro ten pocit z ruční práce apod.
Pokud se týče vertikálních a horizontálních stavů - tak to je už úplně jedno. Jednak se už v raném středověku používal vedle vertikálního i horizontální stav - viz. stav z Novgorodu (a v Byzanci odkud pochází velká část importu mnohem dříve) a jednak to na vzhled a kvalitu tkaniny nemá nijak zásadní vliv - spíše to usnadňuje a urychluje práci tkalce.
Pokud se týče vertikálních a horizontálních stavů - tak to je už úplně jedno. Jednak se už v raném středověku používal vedle vertikálního i horizontální stav - viz. stav z Novgorodu (a v Byzanci odkud pochází velká část importu mnohem dříve) a jednak to na vzhled a kvalitu tkaniny nemá nijak zásadní vliv - spíše to usnadňuje a urychluje práci tkalce.
-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 859
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
To si nemyslím, neviděl jsem vlněnou látku tkanou na vertikálnim stavu, nemám srovnání, ale z naší zkušenosti víme, že je třeba útek dost přirážet, což je u vertikálního stavu dle mého názoru dost krkolomná věc.Wothan píše:Pokud se týče vertikálních a horizontálních stavů - tak to je už úplně jedno. Jednak se už v raném středověku používal vedle vertikálního i horizontální stav - viz. stav z Novgorodu (a v Byzanci odkud pochází velká část importu mnohem dříve) a jednak to na vzhled a kvalitu tkaniny nemá nijak zásadní vliv - spíše to usnadňuje a urychluje práci tkalce.
O lnu se nebudu bavit, souhlasim s tim, že strojově tkaný vypadá tak jako ručně (obvzlášť když je hodně hrubý)
Co se týče "pravidelnosti" a chyb ve tkanině - pokud se nitě dobře navlíknou, to znamená do nitěnek do kterých patří - dle vzoru který chceme získat (plátno, ryps, kepr...) nepravidelnosti ve vazbě nejsou. Další věc je rovnoměrné napnutí osnovy, pokud toho nedocílíme kroutí se tkanina po sundání ze stavu do vrtule, v nejhoršim případě můžou některé nitě prasknout.
Jestli ručně nebo strojově tkanou látku - to si musí každý rozhodnout sám, když vemu v potaz to, že 100% vlněná (údaj o složení materiálu není ve většině případů pravdivý, ale to už tu někde proběhlo) strojová tkanina je nesehnatelná (pokud se pletu opravte mě

Já sám jsem zastánce ručně tkaných látek, proto máme stav, vlněnou přízi a šikuvné ruce. Nechci dělat nic napůl a nedělám to

Jsem se nějak rozepsal

-
- Stálý přispěvatel
- Příspěvky: 859
- Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00