obřady, rituály a hudba - dobovost a prezentace
Moderators: melkel, Joe, Wothan, Alexandr, Knecht, Raiden, Maršálek, Viktorie, Kain
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 5440
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Liberec
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1243
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 341
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Kašírka = bezkrevná inscenace neceho, co ve sve dobe bylo nepochybne plne zivota, alegorii smrti, sexu... Nepotesi, neurazi
svoje pripominky jsem ti daval ustne po telefonu
Skutecne je lepsi nedobova hudba nez zadna? To je idea, kterou bych radsi nezavadel...
svoje pripominky jsem ti daval ustne po telefonu
Skutecne je lepsi nedobova hudba nez zadna? To je idea, kterou bych radsi nezavadel...
Ósnjallur mađur
hyggst munu ey lifa,
ef hann viđ víg varast;
en elli gefur
honum engi friđ,
ţótt honum geirar gefi.
hyggst munu ey lifa,
ef hann viđ víg varast;
en elli gefur
honum engi friđ,
ţótt honum geirar gefi.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 948
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Libomyšl (Beroun)
Detail na ony kalhoty, které někomu vrtají v hlavě přes dva roky - a také poznání, jak snadno se člověk nechá zblbnout - Vašek (vlevo) sandály na nohou nemá...

Jinak Bobře, definici "kašírky" jsem nemyslel, chtěl bych spíš vědět, jakým způsobem udělat takové "vystoupení" určené pro diváctvo, povětšinou nepoučené, s dětmi... Jistě, lze připravit scénu s krvavými oběťmi, obcováním, opíjením, násilnostmi atd., jenže to přeci nejde pustit ven, jedině snad pro předem poučené obecenstvo, což na běžných akcích jaksi nelze očekávat...
Skutečně budu rád, pokud to někdo dokáže udělat ve "společensky přijatelných" mantinelech. Zatím se o to nikdo nepokusil...
Co se týká hudby - v případě tohoto představení, které je založeno na tanci, by to bez hudby nešlo. Ale co je to dobová hudba? My vůbec nevíme, jaká byla, můžeme se jen dohadovat podle nálezů píšťalek, něco odvodit z mladších dob, bubny, nějaký strunný nástroj... Jenže jak to dát dohromady? Dnes už bych to asi řešil spíš improvizací na repliky zmíněných nástrojů, klidně i neladící, to by asi bylo nejbližší. Nevím u nás o nikom, kdo by něco takového dělal. Kdysi se k tomu hodně přiblížilo uskupení s názvem Bag Ban, dnes už nehrají, jen jeden člověk z nich, chtěl jsem, aby přijel, nenašel si čas... Mám od nich nahrávky a použil jsem je třeba v té Modré. Pak jsem objevil ty Slováky, mají skvělé bubny, píšťaly, jenže dostat je sem se mi nepodařilo... Někdo možná zná Tajné slunce, jenže to je východní folklor, má představa je zcela jiná. Před dvěma lety jsem to tedy řešil s Dubií, vím, že to není ideální, ale myslel jsem si, že živá muzika je lepší než repro či ticho...
Mohl bych se také zeptat - proč na Času vlků zněly soundtracky, a to dokonce i mimo vlastní bitvu, když by správně, podle tvé logiky, mělo být ticho, neboť tehdy jim na bojišti asi těžko hrál orchestr, nebo nejvýše živé bubny...?

Jinak Bobře, definici "kašírky" jsem nemyslel, chtěl bych spíš vědět, jakým způsobem udělat takové "vystoupení" určené pro diváctvo, povětšinou nepoučené, s dětmi... Jistě, lze připravit scénu s krvavými oběťmi, obcováním, opíjením, násilnostmi atd., jenže to přeci nejde pustit ven, jedině snad pro předem poučené obecenstvo, což na běžných akcích jaksi nelze očekávat...
Skutečně budu rád, pokud to někdo dokáže udělat ve "společensky přijatelných" mantinelech. Zatím se o to nikdo nepokusil...
Co se týká hudby - v případě tohoto představení, které je založeno na tanci, by to bez hudby nešlo. Ale co je to dobová hudba? My vůbec nevíme, jaká byla, můžeme se jen dohadovat podle nálezů píšťalek, něco odvodit z mladších dob, bubny, nějaký strunný nástroj... Jenže jak to dát dohromady? Dnes už bych to asi řešil spíš improvizací na repliky zmíněných nástrojů, klidně i neladící, to by asi bylo nejbližší. Nevím u nás o nikom, kdo by něco takového dělal. Kdysi se k tomu hodně přiblížilo uskupení s názvem Bag Ban, dnes už nehrají, jen jeden člověk z nich, chtěl jsem, aby přijel, nenašel si čas... Mám od nich nahrávky a použil jsem je třeba v té Modré. Pak jsem objevil ty Slováky, mají skvělé bubny, píšťaly, jenže dostat je sem se mi nepodařilo... Někdo možná zná Tajné slunce, jenže to je východní folklor, má představa je zcela jiná. Před dvěma lety jsem to tedy řešil s Dubií, vím, že to není ideální, ale myslel jsem si, že živá muzika je lepší než repro či ticho...
Mohl bych se také zeptat - proč na Času vlků zněly soundtracky, a to dokonce i mimo vlastní bitvu, když by správně, podle tvé logiky, mělo být ticho, neboť tehdy jim na bojišti asi těžko hrál orchestr, nebo nejvýše živé bubny...?
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 2125
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Brno
Já myslím, že násilnosti a obcování by brali OHaři i diváci. Jen nevím, jestli by zvýšený výnost ze vstupného pokryl v takovém případě zvýšené honoráře (i když kdo ví, třeba by je to bavilo) a náklady budoucích žalob
Ale vážně, máme tady dva názory, Bobrův "buď pořádně historicky nebo nijak", který se ovšem nekryje tak zcela s reprodukovanou hudbou a slovem na ČV, a Rabův "raději umírněně a s dostupnými prostředka, než nijak", což je ovšem ústupek historičnosti.
Přijde mi, že kašírovanost i reprodukované slovo na ČV mají stejný účel - přiblížit to divákovi. Vždyť i bitva je kašírovaná až hrůza, skoro nikdo neumírá, žádná krev, šípy mají takové bymbulky, co kazí fotky..

Ale vážně, máme tady dva názory, Bobrův "buď pořádně historicky nebo nijak", který se ovšem nekryje tak zcela s reprodukovanou hudbou a slovem na ČV, a Rabův "raději umírněně a s dostupnými prostředka, než nijak", což je ovšem ústupek historičnosti.
Přijde mi, že kašírovanost i reprodukované slovo na ČV mají stejný účel - přiblížit to divákovi. Vždyť i bitva je kašírovaná až hrůza, skoro nikdo neumírá, žádná krev, šípy mají takové bymbulky, co kazí fotky..
Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.
Pravoslav, Orcae Ita
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1814
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: svobodné území Beskyd
Já myslím, že o podobném tématu jsme se již přeli a výsledek byl že i bitva v našem pojetí není to pravé LH - v tom kontextu nevidím až tak špatné pustit se do dalších činností života představovaného období.
Náš RS je odsouzen k improvizaci. Co se hudby týče, osobně bych dělil na akci veřejnou vč. moderní produkce a k rituálu bych dnes sáhl k hudbě "dobové" a pro tanec "modernější". Ale potom bych alespoň verbálně ten tanec oddělil od zbytku akce.
Náš RS je odsouzen k improvizaci. Co se hudby týče, osobně bych dělil na akci veřejnou vč. moderní produkce a k rituálu bych dnes sáhl k hudbě "dobové" a pro tanec "modernější". Ale potom bych alespoň verbálně ten tanec oddělil od zbytku akce.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1243
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 341
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00