obřady, rituály a hudba - dobovost a prezentace

Moderators: melkel, Joe, Wothan, Alexandr, Knecht, Raiden, Maršálek, Viktorie, Kain

Wothan
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 5440
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Liberec

Post by Wothan »

Ono obecně vypadají ty plátěné kalhoty líp, když se stáhnou ovinkama nebo aspoň řemínkem od bot. Je to asi jen můj subjektivní dojem, ale mně se dlouhé volné kalhoty prostě nelíbí a faktem je že i v ikonografii (nakolik je k dispozici) převažuje nějaká forma uvázání nebo ovinutí lýtek.
Begbie
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 859
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Dymokury

Post by Begbie »

Nepochybně nejde o stažené kalhoty :twisted:
Dobrý den, máte zmrzlý držťky ?
Ne, my si topíme!
   http://www.rucnitkani.cz
User avatar
abaddon
Site Admin
Site Admin
Posts: 2015
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by abaddon »

a o co?
Müscha
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1243
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice

Post by Müscha »

o nestažené kalhoty :wink: :idea: :biggrin:
Není Boha kromě Boha a Ježíš je jeho prorok.
Bobr
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 341
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Bobr »

Kašírka = bezkrevná inscenace neceho, co ve sve dobe bylo nepochybne plne zivota, alegorii smrti, sexu... Nepotesi, neurazi

svoje pripominky jsem ti daval ustne po telefonu

Skutecne je lepsi nedobova hudba nez zadna? To je idea, kterou bych radsi nezavadel...
Ósnjallur mađur
hyggst munu ey lifa,
ef hann viđ víg varast;
en elli gefur
honum engi friđ,
ţótt honum geirar gefi.
User avatar
Rab
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 948
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Libomyšl (Beroun)

Post by Rab »

Detail na ony kalhoty, které někomu vrtají v hlavě přes dva roky - a také poznání, jak snadno se člověk nechá zblbnout - Vašek (vlevo) sandály na nohou nemá...
Image
Jinak Bobře, definici "kašírky" jsem nemyslel, chtěl bych spíš vědět, jakým způsobem udělat takové "vystoupení" určené pro diváctvo, povětšinou nepoučené, s dětmi... Jistě, lze připravit scénu s krvavými oběťmi, obcováním, opíjením, násilnostmi atd., jenže to přeci nejde pustit ven, jedině snad pro předem poučené obecenstvo, což na běžných akcích jaksi nelze očekávat...
Skutečně budu rád, pokud to někdo dokáže udělat ve "společensky přijatelných" mantinelech. Zatím se o to nikdo nepokusil...
Co se týká hudby - v případě tohoto představení, které je založeno na tanci, by to bez hudby nešlo. Ale co je to dobová hudba? My vůbec nevíme, jaká byla, můžeme se jen dohadovat podle nálezů píšťalek, něco odvodit z mladších dob, bubny, nějaký strunný nástroj... Jenže jak to dát dohromady? Dnes už bych to asi řešil spíš improvizací na repliky zmíněných nástrojů, klidně i neladící, to by asi bylo nejbližší. Nevím u nás o nikom, kdo by něco takového dělal. Kdysi se k tomu hodně přiblížilo uskupení s názvem Bag Ban, dnes už nehrají, jen jeden člověk z nich, chtěl jsem, aby přijel, nenašel si čas... Mám od nich nahrávky a použil jsem je třeba v té Modré. Pak jsem objevil ty Slováky, mají skvělé bubny, píšťaly, jenže dostat je sem se mi nepodařilo... Někdo možná zná Tajné slunce, jenže to je východní folklor, má představa je zcela jiná. Před dvěma lety jsem to tedy řešil s Dubií, vím, že to není ideální, ale myslel jsem si, že živá muzika je lepší než repro či ticho...
Mohl bych se také zeptat - proč na Času vlků zněly soundtracky, a to dokonce i mimo vlastní bitvu, když by správně, podle tvé logiky, mělo být ticho, neboť tehdy jim na bojišti asi těžko hrál orchestr, nebo nejvýše živé bubny...?
User avatar
Kain
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 2125
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Brno

Post by Kain »

Já myslím, že násilnosti a obcování by brali OHaři i diváci. Jen nevím, jestli by zvýšený výnost ze vstupného pokryl v takovém případě zvýšené honoráře (i když kdo ví, třeba by je to bavilo) a náklady budoucích žalob :)

Ale vážně, máme tady dva názory, Bobrův "buď pořádně historicky nebo nijak", který se ovšem nekryje tak zcela s reprodukovanou hudbou a slovem na ČV, a Rabův "raději umírněně a s dostupnými prostředka, než nijak", což je ovšem ústupek historičnosti.

Přijde mi, že kašírovanost i reprodukované slovo na ČV mají stejný účel - přiblížit to divákovi. Vždyť i bitva je kašírovaná až hrůza, skoro nikdo neumírá, žádná krev, šípy mají takové bymbulky, co kazí fotky..

Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.

Pravoslav, Orcae Ita
User avatar
Pampalíny
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1814
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: svobodné území Beskyd

Post by Pampalíny »

Já myslím, že o podobném tématu jsme se již přeli a výsledek byl že i bitva v našem pojetí není to pravé LH - v tom kontextu nevidím až tak špatné pustit se do dalších činností života představovaného období.

Náš RS je odsouzen k improvizaci. Co se hudby týče, osobně bych dělil na akci veřejnou vč. moderní produkce a k rituálu bych dnes sáhl k hudbě "dobové" a pro tanec "modernější". Ale potom bych alespoň verbálně ten tanec oddělil od zbytku akce.
Müscha
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1243
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice

Post by Müscha »

Bitva je kopromis pro diváky.

ALe jinak radši vůbec než nedobově.
Není Boha kromě Boha a Ježíš je jeho prorok.
Bobr
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 341
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Bobr »

To asi nema cenu komentovat, snad jen tak, ze obhajovat jeste po dvou letech tu zalezitost u Libusinky vyzaduje absenci zlazy produkujici sebekritiku a realismus
Ósnjallur mađur
hyggst munu ey lifa,
ef hann viđ víg varast;
en elli gefur
honum engi friđ,
ţótt honum geirar gefi.