Sněžnice

Obchod a výroba

Moderator: Joe

cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice
Contact:

Sněžnice

Post by cossack »

Kdo se zajímá o sněžnice, udělal chybu, že se nezůčastnil Minutemana. Tolik sněžnic nejrůznějších tvarů,velikostí, druhů výpletu, stupně zpracování a provenience se hned tak nesejde. Byla to obrovská zkušenost, neboť se díky takové koncentraci modelů vyskytly snad všechny možné závady, které vás můžou potkat. Prostě škola života.

User avatar
Vitous
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 494
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Tišnovská Nová Ves
Contact:

Post by Vitous »

a hlavne ty originalni opravy primo v terenu :-)) Jedna je zdokumentovana na http://galerie.orthank.net/Vitana/Sedmi ... Minuteman/
Vitana sgt. Compagnies Franches de la Marine

cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice
Contact:

Post by cossack »

Abych pravdu řekl, docela mne překvapilo jak jednoduše jde zlomená sněžnice opravit. Nikdo se s tím moc nepáral a kupodivu ve většině případů byla funkčnost 100% zachována.

Ač to tak nevypadá, tuhle diskuzi jsem nezaložil pod dojmy uplynulého víkendu, ale jako konkrétnější pokračování tématu "ohýbání dřeva" ve Společných tématech. Kdo má tedy nějaké nápady, dotazy či připomínky ke konstrukci sněžnic, sem s tím.

User avatar
Vitous
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 494
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Tišnovská Nová Ves
Contact:

Post by Vitous »

Zajimavy je tam ten detail cepovani, jen do drazky a ne durch a taky me zaujala ta kostice na vytahovani reminku ze surovky
Vitana sgt. Compagnies Franches de la Marine

cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice
Contact:

Post by cossack »

Když je čep do drážky, tak ta bočnice vydrží větší namáhání. Není totiž tolik zeslabená. Výplet příčku v drážce podrží. Na prvních sněžnicích jsem ty čepy udělal durch a bočnice jsou v těch místech lehce naštíplý. Půjčoval jsem je Bedrošovi, takže kdyby neodpadl hned na začátku, zřejmě by teď byly taky na odpis.

A taky přihodím jeden odkaz, navíc jsou tam náádherné kánoe.
www.birchbarkcanoe.net

Dano
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Posts: 63
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

odkazy

Post by Dano »

ten posledný odlkaz - je to presne prevzate z knihy ktoru "v cechach"
mate (Nibowaka). sneznice som este nevyrobil, ale cez vikend som ohybal cerstve jasenove kmienky len tak cez koleno (pomaly , postupne) a bol som sam prekvapeny, ze som ohol "do slzy" dost hrube drevo (cca 3 cm priemernej hrubky!). tak teraz susim ramy na 3 pary sneznic. sam som zvedavy ako to dopadne...

Dano
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Posts: 63
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Dano »

http://www.birchbarkcanoe.net/crooked-knife.htm , su tam aj zaujimave veci o snezniciach

Dano
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Posts: 63
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Dano »

sneznice, ktore som urobil len ohnutim jasena do slzy nemaju priecky a "vyplet" je velmi jednoduchy. hladal som nejaky obrazok na webe, len som nic nenasiel ( je to urobene podla starych lesackych sneznic, ktore boli jednoducho vypletene lykom). som ich odskusal teraz na tabore v snehu skoro po pas a uplna pohodicka. myslim, ze ked maju byt sneznice "spotrebny material", tak taketo sa daju urobit velmi rychlo a nie je problem s ohybanim dreva. na vyplet som pouzil cca 15 m surovej jelenice /ks (raz to vypletiem aj lykom).

User avatar
Knecht
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 6696
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Contact:

Post by Knecht »

Tak mě napadlo, jak je možné, že řemínek ze surovky v mokrém sněhu nezačne měknout a povolovat? Nebo začne ale nevadí to? Chci si udělat nějaké archaické sněžnice na RS, tak bych rád pochytil co nejvíc užitečného... Dík

cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice
Contact:

Post by cossack »

To víš že začne. Proto někdo vyplítá bavlněnou(nebo jinou) šňůrou. Mně to ale na závadu nepřijde. Trochu to povolí, ale pak se to zas vrátí do původního stavu. Možná kdybych s tím naťapal každý den 10kiláků, tak změním názor, ale pro to občasné chození je surovka OK.

User avatar
Vitous
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 494
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Tišnovská Nová Ves
Contact:

Post by Vitous »

Taky je ta surovka osetrena nejakou povrchovou upravou, aby nenasala tak rychle. Ty kanadske, co jsem mel pujcene byly natrene asi nejakou fermezi, nebo pryskyrici. Jak moc to koresponduje s tradicnim historickym zpusobem ale nevim.
Vitana sgt. Compagnies Franches de la Marine

User avatar
Pampalíny
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1814
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: svobodné území Beskyd
Contact:

Post by Pampalíny »

Knecht wrote:Tak mě napadlo, jak je možné, že řemínek ze surovky v mokrém sněhu nezačne měknout a povolovat? Nebo začne ale nevadí to? Chci si udělat nějaké archaické sněžnice na RS, tak bych rád pochytil co nejvíc užitečného... Dík
Tady je spíše problém, že v RS sněžnice nebyly :cry: :cry: :cry:
Jako milovníka sněžnic a zimního táboření je to pro mne velká rána... :-X

Vichrice
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Posts: 108
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Vichrice »


User avatar
Vitous
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 494
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Tišnovská Nová Ves
Contact:

Post by Vitous »

Teď jen zjistit, kdo si kupuje golfa a přesvědčit ho, že ty sněžnice vůbec nepotřebuje .-))
Vitana sgt. Compagnies Franches de la Marine

nataniel
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 216
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Hnúšťa

Post by nataniel »

Nie sú síce LH, ale vypadajú celkom dobre : http://www.army-shop.cz/index.php?actio ... revstart=0

Post Reply