Záležitosti křesťanské víry
Moderators: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 5492
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Liberec
Kateřina z Landštejna: takže vy si skutečně myslíte, že kdyby nebylo křesťanství, k expanzi velmocí po Evropě na úkor slabších nebo do Ameriky apod. by nedocházelo? Že bychom tu všichni byli nadšení hippíci vzájemně se tolerující? Že by se nenašly jiné ideologické důvody ke zdůvodnění zcela světských cílů? Že by až taková naivita? Doporučuji četbu Nicolla Machiavelliho, ten lidstvo a lidi narozdíl od vás znal.
Koupím-li trpaslíka, do rána má dva metry.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 526
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Strakonice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 431
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Tohle všechno jste dokázal vyfabulovat z mých příspěvků?Wothan wrote:Kateřina z Landštejna: takže vy si skutečně myslíte, že kdyby nebylo křesťanství, k expanzi velmocí po Evropě na úkor slabších nebo do Ameriky apod. by nedocházelo? Že bychom tu všichni byli nadšení hippíci vzájemně se tolerující? Že by se nenašly jiné ideologické důvody ke zdůvodnění zcela světských cílů? Že by až taková naivita? Doporučuji četbu Nicolla Machiavelliho, ten lidstvo a lidi narozdíl od vás znal.
=D> Blahopřeji - Vaši fantazii Vám lze jistě právem závidět, ale jistě pochopíte, na takovéto úrovni asi nebudu mít zájem komunikovat.
Volo, multum, statim!
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 693
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Mýto
No já mám podobný dojem. Jakýkoli válečný konflikt od RS do osídlování Ameriky ty připisuješ křesťanství. Ebsenci nálezů světských vyobrazení vysvětluješ teorií o církevním zákazu. A už vůbec nevím z čeho vycházíš pro svou teorii, kde Středověká společnost je násilím nucena do křesťanství a potají však vyznává víru....no to jsem nepostřehl v co.
Zdá se mi, že spíš máš oblíbenou teorii a hledáš pro ni důkazy. Ale mělo by se to dělat obráceně. Na základě důkazů, stavět teorii.
Zdá se mi, že spíš máš oblíbenou teorii a hledáš pro ni důkazy. Ale mělo by se to dělat obráceně. Na základě důkazů, stavět teorii.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 431
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 431
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Proto jsem také uvedla "knihy s biblickým obsahem, opatřené ilustracemi obsahu světského "Ing. Havránek Jiří wrote:ale ta světská vyobrazení přece byla, viz Mnichovský evangeliář. atd.. Pověst o Přemyslovi a Libuši je docela pikantní a je zde samozřejmě obsažena i státoprávní a státotvorná deklarace. Příkladů se jistě dá najít pro ona období "spoutaná" křesťanstvím před humanismem více než dost. Pokud ale mluvíš o humanismu, pak je dobré si uvědomit, že kromě oněch líbivých přínosů z antiky také přinesl názor, že poddaní jsou zde od toho, aby šlechtě atd. zajistili materiální a kulturní přepych a že tento pohled měnil postupně poddanství v nevolnictví až otroctví (samozřejmě dle konkrétních států, panství atd.).
Že poddaní jsou od toho, aby sloužili pouze a výhradně blahu pánů, to je odvěký společenský úzus a přetrval dodnes v podobě názoru, že námezdně pracující mají držet hubu a krok, makat a být rádi, že mají prostředky alespoň na holé přežití.
Pokud to s tím nevolnictvím myslíte vážně, pak si dovolím Vás upozornit, že zatímco ve 12. století byla Praha třetím největším trhem s otroky, koncem 12. století je již od otrokářství upouštěno a otroci se postupně přidávají k již existujícím nevolníkům. Nevolnictví pak bylo zrušeno Josefem II r. 1781, ovšem robota přetrvala až do r. 1848. Ovšem třeba v Británii bylo možno se stát nebo narodit otrokem ještě ve století 14.
Opak je tedy pravdou a teprve humanismus začal částečně měnit názor na postavení člověka ve společnosti. Částečně proto, že otrokářství přetrvalo i v křesťanském světě až do 2. poloviny 19. století
Volo, multum, statim!
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 526
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Strakonice
Nevolnictví v té době nebylo, alespoň ne v té podobě v jaké je po třicetileté válce. Tehdy se pravidlá hodně zdrsnila, protože se páni báli (a měli k tomu důvod), že se jejich poddaní přestěhují do méně vypleněných míst.
Paní Kateřina pravděpodobně trpí grafomanií a tak musí napsat, alespoň něco za každou cenu. Tahle diskuze se pomalu azčíná stávat plkárnou.
Paní Kateřino, měla by jste si přečíst nějaké knihy ohledně víry a vojenství. Zjistila by jste, že i přes to, že křesťanství zakazuje zabíjení a jiné hřešení, válčillo se i zabíjelo a též hřešilo. Lidé jsou prostě plémě majetnické a rozpínavé a s křesťanstvím to nemá nic společného (mám zato, že Peršané, Řekové, Římani a další, zrovna křesťané nebyli).
Paní Kateřina pravděpodobně trpí grafomanií a tak musí napsat, alespoň něco za každou cenu. Tahle diskuze se pomalu azčíná stávat plkárnou.
Paní Kateřino, měla by jste si přečíst nějaké knihy ohledně víry a vojenství. Zjistila by jste, že i přes to, že křesťanství zakazuje zabíjení a jiné hřešení, válčillo se i zabíjelo a též hřešilo. Lidé jsou prostě plémě majetnické a rozpínavé a s křesťanstvím to nemá nic společného (mám zato, že Peršané, Řekové, Římani a další, zrovna křesťané nebyli).
Vítězství nebo smrt!
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 654
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Teplice/Praha
Práce tehdá byla trestem za první hřích ,což se opět vytrací s příchodem renesance a novým typem obyvatel měšťanstva ,kde se již bere práce jako možnost výdělku ,který by se ale měl alespoň částečně investovat do spásy duše. (spíš jde asi o řemeslo ,že přímo o agrikulární práce)Vím ,že města a tedy i občané byli i dříve ,ale ne tolik masivně rozmoženi.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 431
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Milý mladý hochu, tomu, co zde provozujeme, se říká diskuse. To je takový obsáhlý rozhovor, v němž si dospělí navzájem slušně vysvětlují, proč mají na něco nějaký názor, vyměňují si argumenty, občas i nějaký ten slovní šťouchanec, snaží se jeden druhého přesvědčit o váze svých argumentů.Vladan wrote: Paní Kateřina pravděpodobně trpí grafomanií...
Pokud nemáte nic konkrétního, čím byste mohl nebo byl schopen do diskuse přispět, a pravidla kurtoasie (speciální poznámka pro Bohuslava - ve 21. století tomu říkáme poněkud zjednodušeně "pravidla slušného chování") jsou Vám neznáma, potom by bylo vhodnější, kdybyste uctivě mlčel a snažil se umění diskuse i těmto pravidlům rychle naučit. Pak budete jistě i jejich platným účastníkem.
Tím, co jste předvedl, jen děláte ostudu hradeckému dvoru a tamní pánové by se Vaší výchovy měli co nejdříve ujmout.
Last edited by Kateřina_z_Landštejna on Mon 06. Oct, 2008 8:33, edited 2 times in total.
Volo, multum, statim!
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 654
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Teplice/Praha
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 526
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Strakonice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 526
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Strakonice
Stejně tak máme mnoho vyobrazení ze 14. stol., kde lidé tančí, hodují a baví se, jsou účastníky turnajů atd.. Stačí si projít notoricky známá vyobrazení z Codexu Manesse a Romance o Alexanderovi.Kateřina_z_Landštejna wrote:Řekněme "hodně"? Nepočítaně? Řecko, Řím, Egypt, Persie...Theodora wrote:Kolik těch jednoznačně kratochvilných vyobrazení z předkřesťanské doby máme?
Dalo by se říci, že celý Codex Manesse je čistě světské dílo.
Vítězství nebo smrt!
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 693
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Mýto
Hele a ne tohle jsi zapoměla . Čekám tak nějak prameny či původ z čeho vycházíš.Ronšperk wrote:No já mám podobný dojem. Jakýkoli válečný konflikt od RS do osídlování Ameriky ty připisuješ křesťanství. Ebsenci nálezů světských vyobrazení vysvětluješ teorií o církevním zákazu. A už vůbec nevím z čeho vycházíš pro svou teorii, kde Středověká společnost je násilím nucena do křesťanství a potají však vyznává víru....no to jsem nepostřehl v co.
Zdá se mi, že spíš máš oblíbenou teorii a hledáš pro ni důkazy. Ale mělo by se to dělat obráceně. Na základě důkazů, stavět teorii.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 339
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Rumburk
Trest za prvotní hřích?Nebo "cena za poznání"?Hřích je v původním smyslu zbloudění - ztráta cesty,směru.
Všemocný Bůh dal lidem možnost volby,oni zvolili poznání,to probíhá ve hmotě a řídí se pravidly hmotného světa - to není trest,ale okolnost.
Zastrašování,práce se strachem je odporný nástroj mocných ,ať už jde o hřích ,klíšťata nebo Sadáma.
Všemocný Bůh dal lidem možnost volby,oni zvolili poznání,to probíhá ve hmotě a řídí se pravidly hmotného světa - to není trest,ale okolnost.
Zastrašování,práce se strachem je odporný nástroj mocných ,ať už jde o hřích ,klíšťata nebo Sadáma.
Smrt je smyslem života.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 204
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00