Záležitosti křesťanské víry

Duchovno, víra, věda, umění

Moderators: Maršálek, Heinrich von Rheinhausen, Bestian

Kateřina_z_Landštejna
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 431
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Kateřina_z_Landštejna »

Vzhledem k tomu, že zjevně došly všechny fráze a vytáčky, aniž však došlo na argumenty, a diskuse začíná nabývat poněkud osobního rázu, přeji účastníkům dobrou noc.
Volo, multum, statim!

Theodora
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 204
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Theodora »

Kateřina_z_Landštejna wrote:
Jiři z Holohlav wrote:

Promiň to je Tvůj chronický problém -- nechápeš. :cry:
No, začal jsi být dost osobní. Zkus se zamyslet nad tím, zda je vždy CO chápat...
Já nemohu mluvit o chronickém problému, na to mám málo zkušeností, ale v našem konkrétním případě by rozhodně dost materiálu k pochopení bylo... :wink:
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)

User avatar
Rab
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 949
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Libomyšl (Beroun)
Contact:

Post by Rab »

Theodora wrote:Nepotřebuju argumenty na někoho, kdo je příliš slabý. :mrgreen:
"Příliš slabý na to, abych překonal zvědavost..." :wink:
Ale zdá se mi, jestli ty nejsi příliš slabá odpovědět na to, jak žiješ...
Last edited by Rab on Sun 12. Oct, 2008 21:29, edited 1 time in total.

Theodora
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 204
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Theodora »

Řekla bych, že muž by měl svou zvědavost krotit, ne jí podléhat. :wink:
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)

User avatar
Rab
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 949
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Libomyšl (Beroun)
Contact:

Post by Rab »

Ale já hrozně rád podléhám své zvědavosti, obzvláště k ženám, a nemyslím si, že je na tom něco špatného :wink:

Theodora
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 204
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00

Post by Theodora »

Ale křesťani si to myslej a já jsem křesťan a proto Tě asi poleju svěcenou vodou. :p
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)

User avatar
JARWIKS
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 613
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Jarošov-UH/Brno/ValMez/Archeoskanzen Modrá
Contact:

Post by JARWIKS »

Kateřina_z_Landštejna wrote:Vzhledem k tomu, že zjevně došly všechny fráze a vytáčky, aniž však došlo na argumenty, a diskuse začíná nabývat poněkud osobního rázu, přeji účastníkům dobrou noc.
Argumentů tu padali tuny, avšak někteří je nechápali či nechtěli chápat.

Jinak taky přeji dobrou noc 8)
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."

Bonemina
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 324
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Praha/Olomouc

Post by Bonemina »

Teda, já se celý víkend těším na nějaké další náboženské poučky a poučení a tady vyskočí jen Kateřina z Landštejna s druhou světovou válkou a několik stran osobních rýpanců :?

Ad 2. sv. v. - pokud království boží není z tohoto světa, proč by se Bůh měl v nějaké světské válce osobně angažovat?

Rodgir de Maille
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 240
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: 48°46'5.627"N, 16°53'20.687"E

Post by Rodgir de Maille »

Kateřino:
Zase znovu ty samé otázky? Ono když někdo nechce slyštet odpovědi je to těžké.

Svoboda psů je svobodně štěkat, svoboda slonů je svobodně jít dál svou cestou...

User avatar
Boza
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 956
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Praha

Post by Boza »

Kateřina_z_Landštejna wrote:Před chvilkou skončil na ČT2 velmi zajímavý dokument s V. V. Štechem "O Pražském hradě". Mimo jiné tam hovořil i o šíření křesťanství v Čechách v 9. a 10 století. Že to byl kult šířený shora, direktivně a lidé se jej snažili obcházet, jak to jen šlo...
A to dokazuje prosím co? Je to nějak v rozporu s knížecí vládou? Tvrdí snad někdo že to byl kult šířený zdola. A to obcházení... v Hnězdně zakazuje Břetislav využívat neděli k orání nebo trhu :wink:
A když už byl založen řečený hrad Kamenec, kníže Břetislav, než odtud odjel, pojav stranou Mutinu...

User avatar
Ronšperk
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 693
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Mýto
Contact:

Post by Ronšperk »

Kateřina_z_Landštejna wrote:
Rodgir de Maille wrote: Pokud jsi v tom viděl povýšenost, omlouvám se. Já ji tam nevidím. Každý asi vidí v psaném textu jinou dikci.

Oprvdu si myslím, že lepší odpověď jsem dát nemohl. Nehledej chybu v Bohu - zněla. Pro Boha není problém ani ta amputace.

Ano i takto se to dá vysvětlit - Bůh není. To je právě ten rozdíl v optice mojí a tvojí kterou to nahlížíme. Já rozpoznám Boží působení, ty "jen" něco nevysvětlitelného. A znovu, není to otázka rozumu, ale citu.

Věda je schopna popsat jak vzniká lidské tělo, že spermie se spojí s vajíčkem.... ale jak skutečně vzniká život, to popsat schopna není. Věda ti přesně popíše co se děje v okamžiku smrti, ale co se děje po něm, na to je krátká.
No, Rodgire, snad si jsi vědom toho, že ani Tvé reakce nejsou prosty emocí a ne vždy si dáš dost práce s tím, aby ses zamyslel nad tím, co bylo řečeno a v jaké souvislosti :)

Na "zázraky" asi nahlížím stejně jako Kain a někteří další zde. Úspěšnost léčby nebo léčebného zákroku je podmíněna řadou okolností a proto je rozdílná. Nenalézám tam nic božského - jen dostupnost léčby, stav pacientova organismu, podmínky, v nichž se nachází.
Amputovaná končetina ještě nikdy nikomu a ničemu nedorostla. Ani těm ještěrkám, jen některým dorůstá část ocásku, kterou umějí odvrhnout v případě nebezpečí. Takže zase žádný zázrak, jen miliony let vývoje, velmi postupný vývoj organismu...

Božím působením je přece podle původní věrouky absolutně vše, co se děje. To jen člověk selektuje a když se mu to hodí, pak je to boží úradek, a když ne, je to volní jednání člověka. Protože pokud by vše, co se děje nebylo božím úradkem, pak by to buď znamenalo, že není všemocný, nebo že je velice ošklivě potměšilý a hodně výběrově tu zlu zabrání a tu zas ne. A že se toho zla stalo a děje stále.
Navíc ve své všemocnosti a všudypřítomnosti zasahuje do životů lidí, již s ním nemají nic společného, protože mají jiného boha či bohy, kteří pro ně, stejně jako monoteistický bůh pro křesťany, nezvratně existují. Ještě žádný křesťan přece neprokázal, že ostatní bohové neexistují - jen je prohlašuje za modly a démony.

Pokud vím, věda zatím definuje jako živé to, co je schopno látkové výměny, regulace vnitřních parametrů (například teploty), dráždivosti na vnější podněty, vlastního pohybu a hlavně pak množení.
Uměle byly aminokyseliny, základní molekuly života, již vytvořeny, a vědci pokračují v bádání ( http://granosalis.cz/ebooks/info.pdf - zajímavý článek k tématu; pokud by byl problém, pak je to publikace Dr. Charlese Thaxtona "Informace a vznik života").

Nemohla jsem si nevšimnout, že poslední dobou je učení o tom, že bůh řídí vše na zemi, opouštěno a je dávána přednost tomu, že spíš jen tak občas někdy a někde zasáhne a jinak nechává věci běžet mimo svou vůli. Zřejmě je to reakce na poslední války, kdy došlo k událostem, jež existenci božího řízení úspěšně zpochybňují (protože byla-li např. WWII se vším, co ji provázelo, božím úradkem, pak od něj raději rozumná bytost pomaže zatraceně rychle pryč, což by znamenalo úpadek monoteismu i moci církví en bloc, že...). Takže, pokud se děje něco opravdu hodně zlého nebo nemravného, pak je to, dle moderní teologie, konání lidí mimo boží vůli. Jenže to potom zase znamená, že ten monoteistický bůh si jen tak klidně všudypřítomně povlává a pozoruje rostoucí hromady mrtvol, bídu, neštěstí.
Jestli někdo zpochybňuje existenci boha, pak jsou to sami teologové právě tím, že připouštějí selektivnost božího konání a že v důsledku událostí zpochybňujících existenci boha svou nespravedlností, masovostí a brutalitou lavírují a hledají východisko z tohoto rozporu.
Hrůzností toho, co se ve 20. století stalo (a do jisté míry pokračuje - viz americké kruciáty proti Afghanistánu a Iráku, kdy se am. prezident i další zaštiťují božím vnuknutím) totiž bůh popírá sám sebe.
Pokud existuje jako všemocný a dopustil, aby se to stalo, pak je to nekonečně odsouzeníhodné a není nic, co by jeho jednání mohlo jakkoli omluvit či vysvětlit. Navíc nikdy nepotrestal pachatele!
Pokud to nemohl ovlivnit, pak není všemocný.
Kudy z toho ven?
Omlouvám se za reakci na tak vzdálený příspěvek, ale na tu "americkou kriciátu" se nedá nereagovat. Pokud si vzpomínáte, tak jsem na začátku diskuze podobnou věc zmiňoval. Něco ve smyslu, že nechápu proč když se setkají dva národy stejně věřící, je to prostě válka a pokud náhodou křesťanský s jiným náboženstvím, je to kruciáta. Že bychom pak mohli nazívat kruciátou i konflokt v Iráku a Afgánistánu. A hele, už je to tady :lol:
Kateřino: Hledáš pro potvrzení svých tezí kde můžeš. Mohl bych ti napsat obsáhlý článek proč k tomu konfliktu došlo, politické důvody i vojenské operace. Zajímám se o taková témata, ale opbávám se že při potvrzení že v armádních sborech slouží rovněž kněží, by tě jen utvrdilo v tvrzení že je to kruciáta. Pak věz tedy, že naše země se k ní přidala. Dokonce s vlastním duchovním. Vyhubíme ty nevěřící psi! :biggrin:
Honor supra Vitam! Image

Rodgir de Maille
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 240
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: 48°46'5.627"N, 16°53'20.687"E

Post by Rodgir de Maille »

Kain wrote:
Rodgir de Maille wrote:Ano i takto se to dá vysvětlit - Bůh není. To je právě ten rozdíl v optice mojí a tvojí kterou to nahlížíme. Já rozpoznám Boží působení, ty "jen" něco nevysvětlitelného. A znovu, není to otázka rozumu, ale citu.
"Jen", to je přesně ta povýšenost, ty vidíš boha, já "jen" něco jiného, a od tohohle pohledu "já vím a ty ne" se zřejmě nedokážeš oprostit. A já nevidím na nedorůstání amputací nic nevysvětlitelného, to ty...a protože to je nevysvětlitelné, musí to být Bůh. Neni to racionální, ale líbí se ti to...
"Jen" je "jen", není v tom nic jiného. Napsal jsem to do uvozovek záměrně, nepodsouvej mi prosím něco co jsem neřekl. Netvrď prosím ani co považuji nebo nepovažuji za Boží působení.

Ano, narození dítěte je jistě vysvětlitelné - pro mne stejně tak zázračné. To je ten rozdíl v optice.

User avatar
Ronšperk
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 693
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Mýto
Contact:

Post by Ronšperk »

Add: WWII. před tím WWI. před tím Napoleonské války, před tím třicetiletá válka.......myslím že nemá cenu pokračovat. To že je WWII rekordman v počtu obětí, je způsobeno hlavně tím, že je rekordmanem v počtu nasazených vojsk......Proč někdo kdo vytěsnil Boha ze svého života, se v podobných situacích ptá, jak to mohl dopustit. Proč někdo kdo v něj nevěří, na něj něco svaluje......Opět bych mohl popsat pilitické důvody války i operace, nebo doporučit velmi obsáhlou literaturu.
Válka (i když se nám to nelíbí) je jedním z pilířů lidstva. Není to dokonce jen výsada lidí. Mocenský boj probíhá u mnoha druhů. Pro nás jediné však znamená obrovský pokrok, jak technologický, tak morální.
"Ateista": Nepotřebuji Boha, není, nevěřím v něj. Chovám se slušně i bez něj, ale jak může dopustit války? :lol: To mi přijde fakt směšné.
Já v něj věřím, ale zdá se že jsem s válkami líp srovnaný než kateřina.
Honor supra Vitam! Image

Rodgir de Maille
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 240
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: 48°46'5.627"N, 16°53'20.687"E

Post by Rodgir de Maille »

Ještě k tomu uzdravování.
Bylo to tu špatně pochopeno, mám pocit. Když jsem psal o vzkříšení "tři dny mrtvého", nemyslel jsem Ježíšovo zmrtvýchvstání, to se řadí poněkud jinam něž do kategorie "běžných" zázraků.

Tomu, že ateisté nachápou význam kříže, tomu ale rozumím, v pravdě ho nechápou ani někteří křesťané. Co dodat.

User avatar
JARWIKS
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 613
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Jarošov-UH/Brno/ValMez/Archeoskanzen Modrá
Contact:

Post by JARWIKS »

Boza wrote:
Kateřina_z_Landštejna wrote:Před chvilkou skončil na ČT2 velmi zajímavý dokument s V. V. Štechem "O Pražském hradě". Mimo jiné tam hovořil i o šíření křesťanství v Čechách v 9. a 10 století. Že to byl kult šířený shora, direktivně a lidé se jej snažili obcházet, jak to jen šlo...
A to dokazuje prosím co? Je to nějak v rozporu s knížecí vládou? Tvrdí snad někdo že to byl kult šířený zdola. A to obcházení... v Hnězdně zakazuje Břetislav využívat neděli k orání nebo trhu :wink:
No Kateřina chtěla tímto asi opětovně dokázat nedobrovolnou christianizaci, založenou na násilí a násilí v křestanském programu, což se tu řešilo někde mezi stranami tipuju 20 - 33?.
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."

Post Reply