Záležitosti křesťanské víry
Moderators: Maršálek, Bestian, Heinrich von Rheinhausen
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 431
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 204
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Já nemohu mluvit o chronickém problému, na to mám málo zkušeností, ale v našem konkrétním případě by rozhodně dost materiálu k pochopení bylo...Kateřina_z_Landštejna wrote:No, začal jsi být dost osobní. Zkus se zamyslet nad tím, zda je vždy CO chápat...Jiři z Holohlav wrote:
Promiň to je Tvůj chronický problém -- nechápeš.
"Myslíš, že vzdálenost může dělit přátele? Když chceš být s Rae, nejsi už vlastně s ní?" (R. Bach)
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 949
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Libomyšl (Beroun)
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 204
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 949
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Libomyšl (Beroun)
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 204
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 613
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Jarošov-UH/Brno/ValMez/Archeoskanzen Modrá
Argumentů tu padali tuny, avšak někteří je nechápali či nechtěli chápat.Kateřina_z_Landštejna wrote:Vzhledem k tomu, že zjevně došly všechny fráze a vytáčky, aniž však došlo na argumenty, a diskuse začíná nabývat poněkud osobního rázu, přeji účastníkům dobrou noc.
Jinak taky přeji dobrou noc
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 324
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Praha/Olomouc
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 240
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: 48°46'5.627"N, 16°53'20.687"E
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 956
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Praha
A to dokazuje prosím co? Je to nějak v rozporu s knížecí vládou? Tvrdí snad někdo že to byl kult šířený zdola. A to obcházení... v Hnězdně zakazuje Břetislav využívat neděli k orání nebo trhuKateřina_z_Landštejna wrote:Před chvilkou skončil na ČT2 velmi zajímavý dokument s V. V. Štechem "O Pražském hradě". Mimo jiné tam hovořil i o šíření křesťanství v Čechách v 9. a 10 století. Že to byl kult šířený shora, direktivně a lidé se jej snažili obcházet, jak to jen šlo...
A když už byl založen řečený hrad Kamenec, kníže Břetislav, než odtud odjel, pojav stranou Mutinu...
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 693
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Mýto
Omlouvám se za reakci na tak vzdálený příspěvek, ale na tu "americkou kriciátu" se nedá nereagovat. Pokud si vzpomínáte, tak jsem na začátku diskuze podobnou věc zmiňoval. Něco ve smyslu, že nechápu proč když se setkají dva národy stejně věřící, je to prostě válka a pokud náhodou křesťanský s jiným náboženstvím, je to kruciáta. Že bychom pak mohli nazívat kruciátou i konflokt v Iráku a Afgánistánu. A hele, už je to tadyKateřina_z_Landštejna wrote:No, Rodgire, snad si jsi vědom toho, že ani Tvé reakce nejsou prosty emocí a ne vždy si dáš dost práce s tím, aby ses zamyslel nad tím, co bylo řečeno a v jaké souvislostiRodgir de Maille wrote: Pokud jsi v tom viděl povýšenost, omlouvám se. Já ji tam nevidím. Každý asi vidí v psaném textu jinou dikci.
Oprvdu si myslím, že lepší odpověď jsem dát nemohl. Nehledej chybu v Bohu - zněla. Pro Boha není problém ani ta amputace.
Ano i takto se to dá vysvětlit - Bůh není. To je právě ten rozdíl v optice mojí a tvojí kterou to nahlížíme. Já rozpoznám Boží působení, ty "jen" něco nevysvětlitelného. A znovu, není to otázka rozumu, ale citu.
Věda je schopna popsat jak vzniká lidské tělo, že spermie se spojí s vajíčkem.... ale jak skutečně vzniká život, to popsat schopna není. Věda ti přesně popíše co se děje v okamžiku smrti, ale co se děje po něm, na to je krátká.
Na "zázraky" asi nahlížím stejně jako Kain a někteří další zde. Úspěšnost léčby nebo léčebného zákroku je podmíněna řadou okolností a proto je rozdílná. Nenalézám tam nic božského - jen dostupnost léčby, stav pacientova organismu, podmínky, v nichž se nachází.
Amputovaná končetina ještě nikdy nikomu a ničemu nedorostla. Ani těm ještěrkám, jen některým dorůstá část ocásku, kterou umějí odvrhnout v případě nebezpečí. Takže zase žádný zázrak, jen miliony let vývoje, velmi postupný vývoj organismu...
Božím působením je přece podle původní věrouky absolutně vše, co se děje. To jen člověk selektuje a když se mu to hodí, pak je to boží úradek, a když ne, je to volní jednání člověka. Protože pokud by vše, co se děje nebylo božím úradkem, pak by to buď znamenalo, že není všemocný, nebo že je velice ošklivě potměšilý a hodně výběrově tu zlu zabrání a tu zas ne. A že se toho zla stalo a děje stále.
Navíc ve své všemocnosti a všudypřítomnosti zasahuje do životů lidí, již s ním nemají nic společného, protože mají jiného boha či bohy, kteří pro ně, stejně jako monoteistický bůh pro křesťany, nezvratně existují. Ještě žádný křesťan přece neprokázal, že ostatní bohové neexistují - jen je prohlašuje za modly a démony.
Pokud vím, věda zatím definuje jako živé to, co je schopno látkové výměny, regulace vnitřních parametrů (například teploty), dráždivosti na vnější podněty, vlastního pohybu a hlavně pak množení.
Uměle byly aminokyseliny, základní molekuly života, již vytvořeny, a vědci pokračují v bádání ( http://granosalis.cz/ebooks/info.pdf - zajímavý článek k tématu; pokud by byl problém, pak je to publikace Dr. Charlese Thaxtona "Informace a vznik života").
Nemohla jsem si nevšimnout, že poslední dobou je učení o tom, že bůh řídí vše na zemi, opouštěno a je dávána přednost tomu, že spíš jen tak občas někdy a někde zasáhne a jinak nechává věci běžet mimo svou vůli. Zřejmě je to reakce na poslední války, kdy došlo k událostem, jež existenci božího řízení úspěšně zpochybňují (protože byla-li např. WWII se vším, co ji provázelo, božím úradkem, pak od něj raději rozumná bytost pomaže zatraceně rychle pryč, což by znamenalo úpadek monoteismu i moci církví en bloc, že...). Takže, pokud se děje něco opravdu hodně zlého nebo nemravného, pak je to, dle moderní teologie, konání lidí mimo boží vůli. Jenže to potom zase znamená, že ten monoteistický bůh si jen tak klidně všudypřítomně povlává a pozoruje rostoucí hromady mrtvol, bídu, neštěstí.
Jestli někdo zpochybňuje existenci boha, pak jsou to sami teologové právě tím, že připouštějí selektivnost božího konání a že v důsledku událostí zpochybňujících existenci boha svou nespravedlností, masovostí a brutalitou lavírují a hledají východisko z tohoto rozporu.
Hrůzností toho, co se ve 20. století stalo (a do jisté míry pokračuje - viz americké kruciáty proti Afghanistánu a Iráku, kdy se am. prezident i další zaštiťují božím vnuknutím) totiž bůh popírá sám sebe.
Pokud existuje jako všemocný a dopustil, aby se to stalo, pak je to nekonečně odsouzeníhodné a není nic, co by jeho jednání mohlo jakkoli omluvit či vysvětlit. Navíc nikdy nepotrestal pachatele!
Pokud to nemohl ovlivnit, pak není všemocný.
Kudy z toho ven?
Kateřino: Hledáš pro potvrzení svých tezí kde můžeš. Mohl bych ti napsat obsáhlý článek proč k tomu konfliktu došlo, politické důvody i vojenské operace. Zajímám se o taková témata, ale opbávám se že při potvrzení že v armádních sborech slouží rovněž kněží, by tě jen utvrdilo v tvrzení že je to kruciáta. Pak věz tedy, že naše země se k ní přidala. Dokonce s vlastním duchovním. Vyhubíme ty nevěřící psi!
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 240
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: 48°46'5.627"N, 16°53'20.687"E
"Jen" je "jen", není v tom nic jiného. Napsal jsem to do uvozovek záměrně, nepodsouvej mi prosím něco co jsem neřekl. Netvrď prosím ani co považuji nebo nepovažuji za Boží působení.Kain wrote:"Jen", to je přesně ta povýšenost, ty vidíš boha, já "jen" něco jiného, a od tohohle pohledu "já vím a ty ne" se zřejmě nedokážeš oprostit. A já nevidím na nedorůstání amputací nic nevysvětlitelného, to ty...a protože to je nevysvětlitelné, musí to být Bůh. Neni to racionální, ale líbí se ti to...Rodgir de Maille wrote:Ano i takto se to dá vysvětlit - Bůh není. To je právě ten rozdíl v optice mojí a tvojí kterou to nahlížíme. Já rozpoznám Boží působení, ty "jen" něco nevysvětlitelného. A znovu, není to otázka rozumu, ale citu.
Ano, narození dítěte je jistě vysvětlitelné - pro mne stejně tak zázračné. To je ten rozdíl v optice.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 693
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Mýto
Add: WWII. před tím WWI. před tím Napoleonské války, před tím třicetiletá válka.......myslím že nemá cenu pokračovat. To že je WWII rekordman v počtu obětí, je způsobeno hlavně tím, že je rekordmanem v počtu nasazených vojsk......Proč někdo kdo vytěsnil Boha ze svého života, se v podobných situacích ptá, jak to mohl dopustit. Proč někdo kdo v něj nevěří, na něj něco svaluje......Opět bych mohl popsat pilitické důvody války i operace, nebo doporučit velmi obsáhlou literaturu.
Válka (i když se nám to nelíbí) je jedním z pilířů lidstva. Není to dokonce jen výsada lidí. Mocenský boj probíhá u mnoha druhů. Pro nás jediné však znamená obrovský pokrok, jak technologický, tak morální.
"Ateista": Nepotřebuji Boha, není, nevěřím v něj. Chovám se slušně i bez něj, ale jak může dopustit války? To mi přijde fakt směšné.
Já v něj věřím, ale zdá se že jsem s válkami líp srovnaný než kateřina.
Válka (i když se nám to nelíbí) je jedním z pilířů lidstva. Není to dokonce jen výsada lidí. Mocenský boj probíhá u mnoha druhů. Pro nás jediné však znamená obrovský pokrok, jak technologický, tak morální.
"Ateista": Nepotřebuji Boha, není, nevěřím v něj. Chovám se slušně i bez něj, ale jak může dopustit války? To mi přijde fakt směšné.
Já v něj věřím, ale zdá se že jsem s válkami líp srovnaný než kateřina.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 240
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: 48°46'5.627"N, 16°53'20.687"E
Ještě k tomu uzdravování.
Bylo to tu špatně pochopeno, mám pocit. Když jsem psal o vzkříšení "tři dny mrtvého", nemyslel jsem Ježíšovo zmrtvýchvstání, to se řadí poněkud jinam něž do kategorie "běžných" zázraků.
Tomu, že ateisté nachápou význam kříže, tomu ale rozumím, v pravdě ho nechápou ani někteří křesťané. Co dodat.
Bylo to tu špatně pochopeno, mám pocit. Když jsem psal o vzkříšení "tři dny mrtvého", nemyslel jsem Ježíšovo zmrtvýchvstání, to se řadí poněkud jinam něž do kategorie "běžných" zázraků.
Tomu, že ateisté nachápou význam kříže, tomu ale rozumím, v pravdě ho nechápou ani někteří křesťané. Co dodat.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 613
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Jarošov-UH/Brno/ValMez/Archeoskanzen Modrá
No Kateřina chtěla tímto asi opětovně dokázat nedobrovolnou christianizaci, založenou na násilí a násilí v křestanském programu, což se tu řešilo někde mezi stranami tipuju 20 - 33?.Boza wrote:A to dokazuje prosím co? Je to nějak v rozporu s knížecí vládou? Tvrdí snad někdo že to byl kult šířený zdola. A to obcházení... v Hnězdně zakazuje Břetislav využívat neděli k orání nebo trhuKateřina_z_Landštejna wrote:Před chvilkou skončil na ČT2 velmi zajímavý dokument s V. V. Štechem "O Pražském hradě". Mimo jiné tam hovořil i o šíření křesťanství v Čechách v 9. a 10 století. Že to byl kult šířený shora, direktivně a lidé se jej snažili obcházet, jak to jen šlo...
"Nesnažte se opít trpaslíka notorika a do mrtva se zpijte jen tehdy, když je na blízku někdo, kdo vás může pohřbít."