Posted: Thu 23. Apr, 2009 19:27
Teda pánové, začínám toho mít dost. Jděte si blábolit na nějaký katolický web, tohle už je neúnosné!!!
Předkládám zde:Peter wrote:- Mohol by si uviest, prosim, ze co konkretne? Lebo pokial sa nemylim, aj to som uvadzal v sulade s naukou cirkvi.Rodgir de Maille wrote: já jsem však mluvil o tvém posuzování relevantnosti času ne o církevní představě očistce jako takového.
Peter wrote:- Prave ze tam to chapanie v cirkvi bolo, ze sa moze jednat aj o dlhsiu dobu. Vsetko si to zle vysvetlujes. Ved si len uvedom, ze ak by sa to takto chapalo, ze ziadna dlhsia doba, len nejaky rychly prechod ohnom, potom by vsetky neskorsie vykonane modlitby za duse uz stracali zmysel. Znamenalo by to, ze ak sa nepomodlim za dotycneho hned tesne po smrti, ba radsej priamo vo chvili smrti, uz to potom nestiham... Odpust, ale vzal si si do hlavy take veci, ze staci to len skusit uviest do praxe, a je z toho zasa komedia... Uz si predstavujem ako sa ludia rychlo nahlia s modlitbami aby to stihli skor nez im ta dusa ubzikne do neba...Bohuslav wrote:možná by znaly ten Augustinův očistný oheň, který ještě tehdá lidé chápali, jakožto jednorázovou záležitost před poslední, že prostě projdou jakoby oheň, nebylo tam chápání ,toho ,že by tam duše trpěly nějakou delší dobu.
Rab wrote:Teda pánové, začínám toho mít dost. Jděte si blábolit na nějaký katolický web, tohle už je neúnosné!!!
- Ak ti to vadi, preco sa stale so mnou bavis? Odpust, no na vety to davam aby bolo jasne na ktoru cast reagujem, a kde mas vo vete problem, na ktory regujem. Zvlastne, ze to vadi len tebe, este som sa nestretol, zeby to niekomu vadilo. V kazdom pripade nikto ta nenuti so mnou diskutovat. A zvlast by som ti odporucal prestat, ak to nervovo nezvladas...A jestli tento text zase rozkouskuješ na věty...
- Voci ostatnym mozno ano, voci tebe nie. A ja som to tam adresoval tebe.Tedy ještě jednou tvůj i můj postoj k věci jsou zde irelevantní...
- Tvoj pramen by mal byt aj posvatna Tradicia. Kedze retaz jej odovzdavania nebola pretrhnuta. Plus len pre teba: ma to aj istu ochranu Duchom Svatym.Můj pramen pro diskusi je Bible, můj pramen je jakýkoli dobový dokument, nikoliv však současný katechizmus.
- No nie je mozne z tej doby dolozit pisomne to, co sa prenasalo ustne, a ze sa nabozenstvo z pociatku prenasalo do velkej miery ustne, to samozrejme tvrdia aj cirkveni historici. Vie to snad kazdy, je to znama vec. A tak je to aj skoro s kazdym starsim nabozenstvom, aj s tymi pohanskymi je to podobne. Ako som sa i inde zmienil (a nie len ja), nie je mozne plnejsie poznat vtedajsie pohanske nabozenstvo, lebo sa tiez prevazne prenasalo ustne, po generacie z otca na syna, a ta retaz ustneho odovzdavania bola davno ukoncena, nabozenstvo zaniklo a su tomu storocia, takze sa o nom viac uz nikdy nedozvieme. A teda ak budes vychadzat iba z toho, co sa k tomu zachovalo pisomne, budes to mat zarucene neuplne a skreslene. A uplne rovnako to plati aj o krestanskom-katolickom nabozenstve, tam ta retaz zatial prerusena nebola, mame ju, ale ak predsa odmietnes ten ustny prenos (Tradicia), a teda budes uznavat iba tie dochovane dobove pisomne fragmenty, budes to nabozenstvo mat tiez zarucene velmi neuplne a skreslene. Taka je, zial, realitaRelevantní je pouze to, co můžeš doložit....
- Aj v tych dobach sa modlili za mrtvych, aspon niektori, a teda nejake vedomie o niecom podobnom tiez mali (aspon niektori).Ano jistěže mluví o pekle - o očistci totiž ještě nemohla být řeč, protože nikdo z posluchačů nevěděl co to očistec je.
- Je vseobecne zname, ze niektore duse tam trpia dlhsie a ine kratko. Aj ked je ocistec mimo nas priestor, dlha a kratka doba tam moze byt, a moze byt dokonca aj podobna tej nasej, cas tam moze plynut podobne, to sa nevylucuje. A podla niektorých to tam tak priblizne dokonca aj je. No Cirkevna nauka, pokial viem, do takychto podrobnosti nezachadza, a teda ak ty hovoris ze je tam iny cas, a niekto iny hovori, ze je tam rovnaky cas ako u nas, ani jeden z vas neprotireci cirkevnemu uceniu, a tak obom vam to mozem uznat, je to v poriadku, akurat neviem kto z vas ma pravdu, no nie ste ani jeden v nesulade s cirkevnym ucenim.Napsal jsem, že tvá představa očistce je směšná a zavádějící - jestliže je očistec mimo náš čas a prostor (na tom se myslím shodneme) je tvoje posuzování času naprosto mimo.
Nevím kdo učil náboženství tebe, ale zřejmě jsi zůstal u katechizmu a Bibli vůbec nečetl...
Polovina evangelií vypovídá o tom, jak apoštolové chybovali, nechápali, chybovali, nechápali, nerozuměli, zase chybovali a zase nerozuměli...o tom kolik s nimi měl Ježíš práce, než vyvrátil všechny jejich falešné představy o Bohu, o víře i o Mesiáši. A víš kdo z nich chyboval nejvíce? Petr.
- Takze najprv ujasnenie, aj vtedy vedeli, ze z pekla sa uz do neba nikto nedostane, viz napr. Jezisove slova pri podobenstve o bohacovi a lazarovi, jeden siel po smrti do pekla a druhy do neba... A aj v tych dobach boli modlitby za mrtvych, a teda ak tam boli modlitby za mrtvych, museli zakonite predopkladat aj iny priestor nez je peklo. Nic sa neda robit. Samozrejme boli tam aj rozne sekty, ci nazorove prudy, ktore si to vsetko vysvetlovali vseliako inak (napr. Saduceji)ve Starém zákonně a tedy v tomto případě i v Novém(protože v době Ježíšově, to chápali naším pohledem jako peklo
- To si zle vysvetlujes, napr. v roku 398 uvadza ze to bude uz po tomto zivote, cize po smrti. A teda nie az pri poslednom sude na konci sveta, ale uz po tomto zivote moze mat clovek peklo alebo ocistec. V Komentari ku Genezi proti manichejskym z roku 398 pise: „a po tomto živote bude mat buď oheň očisty alebo večný trest“To Augustín začal považovat o očistě při Posledním soudě..
- Samotny pojem – "odpustky" a ich presne pisomne definovanie, moze byt. Ale fakticky tu nieco take zasa bolo od pradavna. Su to prave tie modlitby za mrtvych – to je presne to same, to su prave tie "odpustky", vdaka ktorym sa odpustaju tresty (odstranuju hriechy).Lze dosvětšit, že se odpusty dávají až v tom 13. století, možná i nakonci toho . století.
- Toto by som si rad ujasnil. Teda naozaj ale uplne naozaj veris v Boha? A dalej ako mam tomu rozumiet, ze si katolik predovsetkym vrcholnym stredovekom? Mohol by si mi to, prosim, nejako presnejsie a lepsie vysvetlit? Pjosim pekne, pjosimjá jsem katolík především tím Vrcholným středověkem. Byl jsem ateista dřív s pohledem co měl Melkel a Abbé.
To já takyPeter wrote:
A k tomu i mam zvlast rad katolicke rytierske rady, ako napr. templari, nemecki rytieri, maltezski...