Page 31 of 34

Posted: Wed 01. Oct, 2008 8:59
by Ronšperk
radar wrote:malir se zmilit nemusel, freska byla v 19. stol. rkeonstruovana /ostatnbe cast legendy na jedne zdi se vubec nedochovala/ a podle nekterych zrovna ne moc dobre, mozna to je ten duvod chybejiciho plaste...
Pravda.

Posted: Sat 18. Oct, 2008 16:33
by maser
Zde je Radarem zmiňovaný Rožmberk v Sedláčkově perokresbě.
Petr z Rožmberka, 1347, tabule 142-4, s. 48, 268 v pátém díle Atlasů:
Image

Posted: Mon 20. Oct, 2008 16:17
by maser
radar wrote:super!!! - tak tohle jednoznacne ailletes jsou - je to tedy jedine ryze ceske vyobrazeni ailletes, ale je tedy mozne, ze je mela i ceska top slechta...

jinak k Andermu - ailletes jsou v celem manesse je u dvou osob, jestli se nemylim, jednou je schenk von Limburk /nevim ted folio, nema u sebe/ a druhy je nejaky werner von Homberg /fol.43v/
Taky jsem to projížděl a jsou to folianty:
82v: Der Schenk von Limpurg
http://diglit.ub.uni-heidelberg.de/digl ... 1/082v.jpg
43v: Graf Wernher von Homberg
http://diglit.ub.uni-heidelberg.de/digl ... 1/043v.jpg

v Romanci o Alexandrovi jsou zastoupeny v různých velikostech a variantách, třeba fol. 21v:
http://image.ox.ac.uk/images/bodleian/m ... 64/21v.jpg

Posted: Wed 12. Nov, 2008 0:48
by Přibík
Poslední dobou přemejslím o výrobě plátového kabátce na počátek 14 stol. ale protože stvárňuji chudsiho urozeného napadlo me nahradit plechové desky pláty vařené kůže máte s tímto postupem nekdo zkušenosti ?

Posted: Wed 12. Nov, 2008 6:12
by Vladan
Když už kůže, tak ne vařená, ale surová (a na vestu bych se nebál silné). Vlastnostmi se jedná téměř o laminát.

Posted: Wed 12. Nov, 2008 6:23
by Přibík
Nj ale surovka kdyz ti navlhne tak ma tendenci meknout a to urcite zmensi jeji ochrane vlastnosti

Posted: Wed 12. Nov, 2008 6:37
by richardrg
Spoj se s Vrcovem, měl to na Panské a jediné co navlhlo a změklo byly holeně, protože byly pořád venku, vesta v pohodě vydržela a uvažuju o ní taky.

Posted: Wed 12. Nov, 2008 7:16
by Ronšperk
Tady bych více přemýšlel. Plátový kabátec není zbroj proti meči, či metelenici na Panské. Nemá tlumit. Ale původně je to zbroj proti fatálním důsledkům zásahu dřevcem. Tady ti jindy dobrá surovka nepomůže. Myslím, že i nejchudší šlechtic, vystaven riziku zásahu dřevcem pořídí kov.

Posted: Tue 18. Nov, 2008 13:45
by cep(vitamín)
Můžeš to Ronšperku trochu rozvést?Mě plátový kabátec nošený přes všechnu tu ostatni zbroj připadá dobrej především proti seku.Rána neprojde přes plát a síla úderu se roznese do kroužkovky a prošívanice.Pročež se dá ustát rána sekerou či měčem,která normálně třeba neprojde brní,ale zláme ti kosti.Proti bodu pak pomůže pokud se lamely překrývají,což nevím jestli je ranějších pláťáků samozřejmost.

Posted: Tue 18. Nov, 2008 14:08
by Jiři z Holohlav
Řekl bych,že je míněn dřevec v rukou jedoucího jezdce.Na lámání žeber mečem přes prošívky nevěřím a sekera taky nic moc,nebude-li to do zad.

Posted: Tue 18. Nov, 2008 14:38
by Kain
Co na to ten, koho jsem na turnaji mlátil do prošívky sekerou? Samozřejmě byla tupá, takže jsem ji neprosekl (efekt asi podobný, jako ostrou přes neproseknuté kroužky), ale jak by to cítil, kdybych se do toho fakt opřel silou s úmyslem zabít?

Posted: Tue 18. Nov, 2008 16:30
by narvek
Kain wrote:Co na to ten, koho jsem na turnaji mlátil do prošívky sekerou? Samozřejmě byla tupá, takže jsem ji neprosekl (efekt asi podobný, jako ostrou přes neproseknuté kroužky), ale jak by to cítil, kdybych se do toho fakt opřel silou s úmyslem zabít?
myslíš mě Kaine? :mrgreen: Je to pravda, přes podzbrojovou prošívanici (6 vrstev lnu, 3 vlny) mi Kain uštědřil veselé rány, které vyústily v fakt velkou modřinu na žebrech a jizvu na pánevním oblouku.

Posted: Tue 18. Nov, 2008 16:44
by Kain
Promiň za obojí :mrgreen:

Posted: Tue 18. Nov, 2008 16:46
by narvek
Netřeba se omlouvat:) Byl to dobrý test prošívanice :wink:

Posted: Tue 18. Nov, 2008 19:22
by cep(vitamín)
Na lámání žeber mečem přes prošívky nevěřím a sekera taky nic moc,nebude-li to do zad.
Neber mi iluze,pane,takže všechny ty nádherný obrázky s usekanejma oudama a lidma vedví rozťatýma jsou pouhé výplody fantasie malířů?
Mě se jedná o to:
Plátový kabátec není zbroj proti meči, či metelenici na Panské. Nemá tlumit. Ale původně je to zbroj proti fatálním důsledkům zásahu dřevcem
...to bylo někde vyčteno,nebo vydedukováno?