Stránka 1 z 1

Katedrála v Chartres, Okno Karla Velikého

Napsal: pon 08. led, 2007 23:12
od Sidney
Katedrála v Chartres, Okno Karla Velikého

Na stránkách katedrály v Chartres / http://images.library.pitt.edu/cgi-bin/ ... c=chartres / jsem narazil na nádherné obrazy na skle datované do let 1215 - 1225. Myslím, že se dají směle srovnat s Macieowskou biblí. Spousta detailů oděvu, zbraní, zbrojí, předmětů denního života atd. Všímavý pozorovatel najde spoustu detailů. Posuďte sami...

Napsal: úte 09. led, 2007 0:53
od Archimedes
Moc pěkné!
Zdá se mi to nebo je velká část šupinovek dělaná stylem "vzhůru nohama" stejně jako byzantský klibanion?

Napsal: úte 09. led, 2007 11:35
od Sidney
U šupinovek by to bylo divný, ale většina lamelových zbrojí byla "vzhůru nohama". Po pravdě řešeno si teď nevzpomínám na žádnou, která by se překrývala zhora dolů.

Napsal: úte 09. led, 2007 13:31
od Boza
Mno, je to zvláštní, Archimedes má pravdu, třeba ten obrázek s obrem Ferragutem ukazuje šupinovku nebo lamelovku, kde jsou ty zaoblene konce supin-lamel smerem nahoru.

Na omyl bych to netipoval, protoze na rukavu jsou smerem dolu.

Napsal: úte 09. led, 2007 13:34
od Archimedes
Problém v terminologii, klibanion jsem označil jako šupinovku ;) (podle mě klibanion není typická lamelovka ani šupinovka, ale jejich hybrid, ale to je vedlejší)

Co jsem chtěl říct bylo, že jsem měl tuhle konstrukci kov-podklad-kov odspoda nahoru spojenou čistě s klibanionem a Byzancí, tak mě to překvapilo na obrázku, který znázorňuje představu z 13.století o Karlu Velikém.

Napsal: úte 09. led, 2007 22:53
od Archimedes
No zrovna u toho kousku nevím, ke komu ta střeva patří a jestli je to trup položený napravo nebo nalevo :)
Že by si malíř, co si dal práci s všemožnými detaily, vybíral směr kladení destiček jak ho napadlo? Možné to sice je, ale nevsadil bych si na to.

Napsal: úte 09. led, 2007 23:49
od Borivoj
Je to nejen možné, ale i dost pravdědobné.

Třeba si při malování jednou omylem ke stolu sednul z opačný strany. :mrgreen:

Napsal: stř 10. led, 2007 7:59
od Ježour
Archimedes píše: Co jsem chtěl říct bylo, že jsem měl tuhle konstrukci kov-podklad-kov odspoda nahoru spojenou čistě s klibanionem a Byzancí, tak mě to překvapilo na obrázku, který znázorňuje představu z 13.století o Karlu Velikém.
Podle toho co je vidět, se zdá, že Karlovi rytíři mají kroužkovky a naopak lamely nosí padouši/saracéni.

Napsal: stř 10. led, 2007 9:46
od frenk
mě osobně překvapily ostruhy s kolečky v tak ranném období, u nás se datují až od pol.13.stol.Velmi hezké detaily

Napsal: stř 10. led, 2007 14:48
od Borivoj
To byla první věc, který jsem si všiml. Ještě k tomu poměrně pozdní typ - dle počtu trnů.

Hold jsou ti frantíci trochu napřed

Napsal: stř 10. led, 2007 15:40
od Archimedes
Ježour píše:Podle toho co je vidět, se zdá, že Karlovi rytíři mají kroužkovky a naopak lamely nosí padouši/saracéni.
To už by dávalo smysl :o

Napsal: stř 10. led, 2007 17:57
od Wothan
Frank: no je-li to datované 1225, tak něco kolem třiceti let, to je sice solidní náskok ale zase tak dramaticky bych to neviděl.

Napsal: čtv 11. led, 2007 9:12
od frenk
šak já z toho taky nepadam do mldob, ale připadalo mi to zajímavé, každopádně bych už asi nálezy těchto ostruh nedatoval jednoznačně od pol.13.stol.