tomu se preci nikdo nebrani, ale je tu pomerne dost lidi kteri tu historii nebo archologii uz vystudovali a kteri se slavickovym vzletnym konstrukcim nestaci divit.... diskuze je jedna vec, ale jak reagovat na smesici nepodlozenych konstrukci a blabolu navic jeste huste prolozenych nabozenskym kontextem? Kdyby to bylo k veci nereknu, ale neni...
o tom zda ma nase zeme krestanske koreny sahajici do davne minulosti se prece nikdo nepre...
Tohle bude trochu mimo misu, ale jak jsem si tam prohlizel ty veci, tak me napadlo, ze oznaceni broze asi neni uplne košer, ne? Jam myslel, ze broze jsou jenom ozdobne a spony ozdobne i funkcni. a ta nakonci se lila i z neceho jineho, nez z bronzu?
Pokud si vzpomínám, avarská nákončí a jiná opasková kování byla nejdřív z litého zlata, pak z tlačeného plechu a pak litá z bronzu a případně pozlacená, ne?
myslím jen litá nákončí. Me totiz to navrchu pripada, ze neni z bronzu, ale je lite (pokud neni prolamovane). tak by me zajimalo, z ceho..a jestli se to tak delalo
V listě ze dne 21. února 1621 takto jsou kozáci líčeni: ..."Bůh pomož tam, kam tato sběř přijde!"
***
Zakázková výroba historických replik: http://customhistory.cz/
Není u toho měřítko, ale zdá se mi to hrozně veliké. A nějak si ze S-M neuvědomuju nález několika takovýchhle nákončí najednou, ale může být. A škoda těch nýtů.
V listě ze dne 21. února 1621 takto jsou kozáci líčeni: ..."Bůh pomož tam, kam tato sběř přijde!"
***
Zakázková výroba historických replik: http://customhistory.cz/
V listě ze dne 21. února 1621 takto jsou kozáci líčeni: ..."Bůh pomož tam, kam tato sběř přijde!"
***
Zakázková výroba historických replik: http://customhistory.cz/
Galuška toto kování publikoval znova, i s se spektrografickýmia analýzami atd.(bohužel už nevim kde) U rekonstrukce mě udivilo, že misto speciálního černého tmelu(ne niello, ten tmel byl použit u nějakých ostruh-doklad domácí výroby?)Bárta použil klasické černění a prumyslových nýtků(viz Knecht).