Sedlo

Moderators: Raiden, Knecht

User avatar
Jura
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 357
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Brno

Post by Jura »

slušný adrenalin......
Müscha
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1243
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
Contact:

Post by Müscha »

že by kůň běhal víc jak stovkou? :shock:
Není Boha kromě Boha a Ježíš je jeho prorok.
cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice
Contact:

Post by cossack »

Müscha wrote:že by kůň běhal víc jak stovkou? :shock:
Taky jsem o tom přemýšlel. Kdyby tam nebylo těch jednapadesát minut, tak bych to bral jako překlep, že to byly čtyři dny. Je to fakt hodně, ale kde jinde brát zaručené informace o P.E. než na jejich webu :-k
User avatar
Jura
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 357
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Brno

Post by Jura »

spíš bude blbý přepočet kilometrů.....když byly stanice cca 20km od sebe, tak na by musel mít víc koní , nebo to špatně sečetli a bylo to cca 220 km, což by za těch necelých 5 hodin snad šlo
cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice
Contact:

Post by cossack »

Trošku jsem zapátral a z Hannibalu do St.Joseph je to vzdušnou čarou max.300kiláků. Takže ten čas by mohl být, když to byl rekord.

No, aby jsme se vrátili k původní otázce. Cestovní rychlost koně závisí na konkrétním období, terénu, účelu cesty a kondici. Přesněji by to šlo určit při podrobnější specifikaci, dalo by se i odvozovat z literatury.
User avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 1031
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Praha
Contact:

Post by Joe »

Už jsem to tu psal. XPC bylo něco jiného - tam šlo o rychlost a měli docela vymakaný systém přepřehacích stanic. Pokud si ale představíte normálního tehdejšího cestovatele, tak tem měl obvikle 1 až 2 nákladní mully a jednu jezdecou (popřípadě koně, ale přednost měli vždy mully). Obvikle je neměl kde měnit, čili musel počítat ne jen s terénem, počasím atd., ale také s tím, aby mu vydrželi, čili moc nekvaltovali!!! Také museli počítat s dobou na pastvu, protože krmaní si tam také koupit nemohli. Čili byli dny, kdy urazili i 40km a jindy jen třeba 5km za den.
Joe M.
Wothan
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 5492
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Liberec
Contact:

Post by Wothan »

Tuhle sochu neznám, podívám se po tom, ale asi spíš někde v literatuře, v nejbližší době s etam nechystám, ale díky.
User avatar
Mokohtavenotaxe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 254
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Ústí nad Labem
Contact:

Post by Mokohtavenotaxe »

Ing. Havránek Jiří wrote:pro Wothana: Na bambergské katedrále byla nebo možná je (luftpiraten) jezdecká socha (podle jedné publikace snad Konrád III (okolo 1245), sedlo je velmi dobře patrné včetně nahrnutí oděvu v sedle... a postrojů
Wothan wrote:Tuhle sochu neznám, podívám se po tom, ale asi spíš někde v literatuře, v nejbližší době s etam nechystám, ale díky.
Ing. Havránek Jiří wrote:luftpiraten se nepřičinili, takže buďto vyhledávačem bamberger dom nebo http://commons.wikipedia.org/wiki/Categ ... berger_Dom
Prolinkovat obrázek bude asi lepší, než jen odkaz. :wink:
Image
User avatar
Raiden
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 543
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Písek
Contact:

Post by Raiden »

Asi takhle. Půjčit si koně na týdenní dobovou výpravu samozřejmě lze. Problém je s tou dobovostí. Zapomeň na to, že ti někdo půjčí jenom koně. Bez vyjímky jede s výpravou průvodce, který je v civilu. Takže to znamená buď skousnout dobovou výpravu + jednoho civila v lepším případě ve westernovým, v horším případě v barevném silonu, a nebo průvodce okostýmovat, což předpokládá 1) dobový oděv navíc (ve správné velikosti) a 2) šílence, kterej je ochotnej to na sebe navlíknout a tejden tak fungovat. Což už je celkem problém. Jedině snad vyjma případu obzvláště silné motivace, což u člověka neinklinujícího k historičnu (ani exhibicionismu) jsou nejčastěji prachy.

Klíčovou věcí je vymakaná logistika, ale to platí u vícedenních trailů obecně.
cossack
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 665
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Pozořice
Contact:

Post by cossack »

No s tou vymakanou logistikou no není zase až tak nutné, pokud máš vlastní koně kteří snesou nějké to nepohodlí. Ale musíš počítat s tím, že ikdyby se ti nakrásně podařilo někoho ukecat, aby ti půjčil koně (a bez doprovodu) s největší pravděpodobností to budou nějací blbounci na kterých se vozí "klienti" :twisted: . Takže nebudou umět stát přes noc na vazáku u stromu, když je pustíš napást na dlouhém provaze do 10min si ten špagát zasukují mezi nohy. Bude děsnej problém přejít obyčejnou louži, nemluvím o potoku. Jak po setmění v lese něco šustne, začnou jančit, atd.atd. Zkrátka, vlastní je vlastní.
User avatar
Raiden
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 543
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Písek
Contact:

Post by Raiden »

No, já dospěl k tomu samýmu, takže ač takovouhle akci promejšlím už několik let, nezbejvá než čekat, až se mladej obsedne a trochu vyjezdí. Ale stejně. Chce to minimálně na telefonu někoho s koněbusem, kdyby byl malér. Další je naplánování trasy - pokud možno mimo silnice, neb co řidič, to dobytek a když mě vytroubí kamión někde na mostě nebo v úzkým úseku, mám problém. Chce to záchytný body, kde by bylo možný koně minimálně napojit.
Projekt jezdeckých stezek dává určité naděje do budoucna, ale nejsou všude a jejich úroveň je různá.
User avatar
alistaire
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 409
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: okolí Brna
Contact:

Post by alistaire »

Raiden wrote:... neb co řidič, to dobytek a když mě vytroubí kamión někde na mostě nebo v úzkým úseku, mám problém...
:wink: Ano a no... abys moh bejt kamioňákem, musela ti máma hned po narození prásknout hlavou pětkrát o schody... :wink:

Tk dobře, tak ne, znám i slušné kamioňáky (dva...). Hovad namachrovaných že vezou bambilion tun a zneužívají toho (samozřejmě porušením pravidel SP, které já považuji za obzvláště hrubé...) jsem dnes z Prahy do Brna potkal asi pět... Což není až tak špatný průměr...
http://www.mortaigne.com - projekt Švédského regimentu z třicetileté války
Image
http://tricitka.brodec.org - diskuse zaměřená na třicetiletou válku
User avatar
Raiden
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Posts: 543
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Písek
Contact:

Post by Raiden »

No, sice je to off topic, ale budiž: empirická zkušenost. Po D1 jezdím sporadicky a až na to, že ta vzovka je v tristním stavu, to neni zas tak hrozný. Asi proto, že ta silnice je hlídaná. O to více se však pohybuju po okreskách a silnicích 1. tříd a tam zažívám leccos. A nejsou to jenom kamiony.
Nehledě na to, že na koni se po D1 zaručeně pohybovat nebudu.
Janka

Re: Půjčka...

Post by Janka »

magforf wrote:Jak už jsem někde tady v diskusi četl, někdo si půjčil koně na výpravu...
No, já podobný problém také řešila. Nakonec si pořizuji vlastního :) Jen počkat, až vyroste ... :-/ :)

Nevím, na jakou akci by sis koně chtěl půjčit, ale jednoho "magora", co by do toho možná šel, a navíc půjčuje koně, bych znala... Pokud bys dělal indiány, tak asi není problém se domluvit, jinak nevím...
Ale prostě jsou i tací, tak třeba někoho najdeš ;)

[url]viz: http://kone-indiani.cz/[/url]
User avatar
ClaryAldringen
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Posts: 135
Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
Location: Praha, Plzeň
Contact:

Post by ClaryAldringen »

Od sedláře matese bych sedlo rozhodně nepořizoval, vzhledem k tomu že kůň ti neřekne kde to sedlo tlačí tak to chce kvalitního sedláře (asi jsem zhýčkanej s westernového sedlářstí Honzy Raimona). Nicméně nejpodobnější baroknímu sedlu je asi sedlo portugalské, které se u nás dá pořídit cca za 9 tisíc což na sedlo opravdu není mnoho, ale upozorňuju že se v tom jezdí jinak než v anglii a jinak než ve westernu, je to takové specifické. Good Luck :)
Sepsal Boží slovo ve slovanském jazyce aby mohl sobě svěřené duše snáze poučovat. Žádal je, aby zpívaly kyrie eleison, a vysvětlil jim jeho význam. Ti zlotřilci to však zesměšnili a zkomolil na ukrivolsa, což v naší řeči znamená v křoví stojí olše.
group.mercatores.cz
Post Reply