Granty?

Moderátoři: melkel, Viktorie, Knecht, Raiden, Wothan, Alexandr, Kain, Maršálek, Joe

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pampalíny
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1814
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: svobodné území Beskyd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pampalíny » čtv 01. zář, 2005 16:57

Ano, je to přesně o politické korektnosti. I když na MO nejde grant získat úplně snadno, ale jde to.

Dětské dny a pod. - my doplácíme všechny akce, jde ovšem o to jak a co financuješ. Nechci to rozebírat na veřejném fóru - granty jsou specifická záležitost a některé detaily by se neměly úplně "větrat". Každopádně to jde udělat tak, aby to bylo pro organizaci přínosné.

Cikáni - moje kámoška, co dělá sociální pracovnici v děcáku a moc by si s Vámi nepokecala. Holt tady na severu opálení Italové nejsou moc oblíbeni...

Uživatelský avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joe » pát 02. zář, 2005 16:12

Co se týká Cikánů, tak mne nemůže nikdo oblbovat :wink: Já totiš s nimi bydlel v Žatci 5 let #-o

U nás je základní problém v tom, že děláme poněkud cizí neevropskou kulturu, tak že pro nás rozhodně žádný grant určen není a nebude :? Spočátku se něco našlo, ale právě mi pociťujeme, jak se ochlazují pomalu, nenápadně ale jistě vztahy s USA. Nestěžuji s - jen konstutuji. Čili pokud mají problém získat grant organizace zaměřené na místní oblasti, tak v našem oboru už to nehrozí vůbec. To jsme pochopili už dávno.
Další sranda je, že když se nám grand podařilo sehnat (vesměs na akce pro děti), tak ten financuje jen část a ostzatní musí krýt sponzoři či z vlastních zdrojů. Což je vždy docela sranda, protože My nejsme organizace se zaměřením na práci s dětmi a to cílevědomně, neboť naše heslo zní, že Herodes byl nejlepší pedagog :badgrin: ! Čili tyto aktovity po nás vždy někdo chce, a ne že by jsme se do nich sami hrnuli. Teď si představ, že mám co dělat abyhc ukecal lidi k účasti a ještě by měli lítat po uřadech :? Naivní představa. Přesto se vždycky to nějak nakonec udělá :wink: , ale díky tomu potvrzuji co jsi již psal. Musí se to mět napsat, včas podat a včas si vše posychrovat.
Joe M.

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Pečky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Métá?xestse Ohnéssese » pát 12. kvě, 2006 7:23

Já vím, že tohle téma je delší dobu mrtvé...
Ale napadlo mě, jestli jste zkoušeli Visegrad´s fund na jízdu Pony Expressu. Višegrád dává prachy na spolupráci lidí ze zemí Višegrádu a nejde jim ani tak o to, o čem ten projekt je.
A Vy jedete ČR - SR, takže by se jim to mohlo líbit...

Uživatelský avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joe » pát 12. kvě, 2006 17:08

Tak zrovna u XP (Pony Express) s financemi u jízdy problém není! Ono se to dneska už jezdí Německo, Čechy. Slovensko a Polsko, a snad i r
Rakousko. Německo a Čechy se jedou komplet, čili přes celé území. Slovensko vlastně už taky končí v Košicích. Předloni byla založena nová organizace "Euro XP", čili XP je již registrované přímo v Bruselu. Něco tedy na to myslím už i čerpají.
Ono je to u XP a také Rodea poněkud jinak. Stát se jezdcem není jen tak - jde o přísně výběrovou organizaci, tak že nemají problém se zajištěním jezdců - vlastně jich mají nadbitek, tak že se dneska jede XP i protisměrně. Zdaleka na každého se úsek nedostane! Z toho plyne, že účast je věcí prstižní a náklady na dopravu koně na úsek a jízdu si jezdec hradí sám. Jinak řečeno, provozní náklady jízdy jsou minymální. Komreční akce při předávkách jsou jen někdy, a vžýdy jde vlastně o pronájem někomu. Výsledkem je, že XP z těchto akcí nemá žádné ztráty, ale ani zisk. U rodea je to obdobné. Právo pořádat rodeo se kupuje, ale ty peníze jdou na ceny. Na tyto akce není vůbec problém sponzora sehnat!!! Jenže ty peníze jdou výhradně na akci!!!
To, co nám tedy chybí jsou prachy na provoz organizace a jejich privátních - neveřejných akcí.
Joe M.

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Pečky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Métá?xestse Ohnéssese » pon 15. kvě, 2006 7:15

Joe: On je tu ten problém, že si lidé běžně neuvědomují, že náklady organizace jsou i náklady akce.
Prostě když děláš XP, nebo dětský den, nebo cokoli jiného... Máš náklady nejen na tu akci, ale náklady i okolo (před akcí cesty organizátorů, telefony, pozvánky... po akci zase výstupy jako fotky, bulletiny...) k tomu se musí připočítat i část celoročních nákladů organizace (údržba základen, nájmy, obnova materiálu....).
V Bruselu je běžné a normální, že člověk požádá o prachy na akci a jako jedny z mnoha kolonek uvede režijní náklady během roku... a oni to považují za normální a vůbec o tom nediskutují. Non-EU nadace na to už také přešly, české kraje a ministerstva si na to zvykají (a mají tendence tyhle částky rozebírat), ale už je také normálně schvalují.

Nemluvě o tom, že do nákladů akce patří i to, co málokoho napadá... Tím že jseš někde ve stylovém (oblečení, stanu, máš autentické pomůcky...) tak ty věci ničíš a ony odcházejí, takže si klidně pořízení nových můžeš hodit do nákladů akce.... (by mně zajímalo, jestli by XP po započítání těhle nákladů byl pořád v plusu :biggrin: )

Jediný problém, který pro Tebe vznikne, je ten, že když si takhle pořídíš mokasíny, tak jsou pak corralu a ne Tvoje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joe » pon 15. kvě, 2006 13:02

Já netvrdím, že je XP v plusu :wink: XP jen přehodil náklady na doprovodné akce na pořadatele těch akcí, a samotnou jízdu na samotné jezdce. Mají při tom tu kliku, že jde pro westernové jezdce o tak prestižní věc, že ty náklady rádi uhradí. Tam prostě stále platí, že poptávka převažuje nad nabídkou.
Ono je to ale trochu jinak. nemyslisi, že jsme to neskoušeli (a občas neskusíme)! Ono je to takto. Pokud děláš akci typu rodeo, kam přijde třeba 3 tisíce lidí na čumendu, tak firmy ochotně na akci přispějí. Pochopitelně za podmínky, že tam někde bude vyvěšeno jejich logo. To je jedna z věcí, která mne štve, protože z 99,99% nejde vlastně o sponzorský příspěvek, ale reklamu. Líp to mají v USA, kde je jasně stanoveno, kolik mohou odepsat na reklamu a kolik na spozoring. U spozoringu pak nesmí nijak ani skrytě propagovat svou firmu. Mohou si to ale úvést do protfolia, což pak často hraje roly při posuzování firmy při udělování zakázek. Podporovat neziskový sektor je prostě otázkou prestiže (v USA, nikoliv ale v ČR). Ale to jsem odbočil. Jde prostě o to, že u nás ti dají prachy jen na to, kde se mohou zviditelnit.
U grantů to není tak jednoduché jak píšeš. Teoreticky máš sice pravdu, ale praxe je jiná!!! Uvedu příklad z loňska. Předně nutno upozornit na fakt, že grantový příspěvek nesmí přesáhnout 70% celkových nákladů. Když jsme si spočítali všechny náklady, tak i po grantovém příspěvku nám vyšlo, jelikoš podmínkou bylo, že děti (a pro ně ta akce byla) to mají mít zadarmo!!!, že by jsme museli dotlačit cca 5 táců z vlastního rozpočtu.
Co se týká započítávání ostatních provozních nákladů, tak to zase po nás chtěli nezávislí audit, který by přesně stanovil, jaké procento z celkových ročních režijních nákladů organizace připadá na tu konkrétní akci. Čili nejsou ochotni ti zaplatit vše, ale jen adekvátní podíl, a ten musíš doložit. Pro nás by to znamenalo, že pořízení takového rozkladu (který si nechají renomované firmy tvrdě zaplatit) by nás stálo 5 x víc než činí celkové režijní náklady za celý rok! A to i přes to, že by jsi si to dal pochopitelně do těch nákladů také. Z toho plyne, že čerpání grantů je jen pro organizace se silným finančním zázemím, a malé organizace a spolky se mohou jít tak akorát klouzat :(
Joe M.

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Pečky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Métá?xestse Ohnéssese » pon 15. kvě, 2006 13:25

Joe píše:U grantů to není tak jednoduché jak píšeš. Teoreticky máš sice pravdu, ale praxe je jiná!!! Uvedu příklad z loňska. Předně nutno upozornit na fakt, že grantový příspěvek nesmí přesáhnout 70% celkových nákladů. Když jsme si spočítali všechny náklady, tak i po grantovém příspěvku nám vyšlo, jelikoš podmínkou bylo, že děti (a pro ně ta akce byla) to mají mít zadarmo!!!, že by jsme museli dotlačit cca 5 táců z vlastního rozpočtu.
To je účetní problém, nikoli finanční... Ale způsob tohoto řešení není pro web :wink:
Joe píše:Co se týká započítávání ostatních provozních nákladů, tak to zase po nás chtěli nezávislí audit, který by přesně stanovil, jaké procento z celkových ročních režijních nákladů organizace připadá na tu konkrétní akci.
V tom máš pravdu, někdo si kvůli tomu audit žádá, někdo ne. Taky záleží, kolik akcí za rok děláš, pak můžeš jeden audit použít na víc žádostí (ale to není pro malé organizace - uznávám).

Joe píše:Z toho plyne, že čerpání grantů je jen pro organizace se silným finančním zázemím, a malé organizace a spolky se mohou jít tak akorát klouzat :(
Neplyne, chce to jen trochu vědět, jak žádat a štěstí na výběrovou komisi. Malé organizace a spolky mají šanci získat prachy, nejsou odepsaný, jak to podáváš Ty.
Ale zas nechci tvrdit, že seženeš prachy na vše, vždy a všude...

Kde všude jste žádali?

Uživatelský avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joe » pon 15. kvě, 2006 14:06

Tak jinak :wink: Předně a opět upozorňuji na fakt, že se v tom pohybuji cca 25 let! Čili něco o tom vím, a také mám za sebou pořádání akcí různého rozsahu, od komorních přes masové. Máme dokonce v organizaci lidi, kteří se tím profesionálně zabývají, včetně právníků atd.! Tím chci říci, že si myslím, že to máme docela slušně zmapované a hlídáme i jakékoliv změny. To jen aby bylo jasno, že já se neopírám o terorii, ale osobní zkušenost a praxi.
Ono je to tak, že máš pravdu, že se dá různě kličkovat a obcházet. Musí ti to ale stát za to. Jak jsem psal, na lokální akce není problém - přesněji je, ale je to realizovatelné. Jenže příklad s tou spratkárnou - tu akci po nás chtěli oni, čili z naší strany jde o vyloženě dobročinou akci, ze které krom dobrého pocitu jiný přínos není! Čili paradoxně se najdou prachy na to, co nás ale moc nezajímá, nebo pro nás není přínosem. Ne, že by jsme to dělat nechtěli, ale odradí nás právě to papírování, a nakonec dospějeme k závěru, že to si raději pojedu na vlastní tryko a na toto se vykašlu.
Pak jsou oblasti, které by nás zajímali, ale jaká to náhodička - právě na tyto věci chtějí ty audity apod. Sám si kladu otázku, zda to je záměr, či náhoda, ale prostě praxe je taková, že zatím vždy jsme narazili! Prostě to tak je :( Čili nesuhlasím s tebou. Malé organizace mají v tomto problém a velký! Výjimkou jsou případy, kdy tam mají vlastní lobink. To platí i u nás. Jsou fleky, kde nám na ruku jdou (bodejď by ne, když třeba starosta je naším členem :badgrin: ), ale to jde jen někdy a na něco.
Pak tu je věc, na kterou jsem již dříve tady upozornil. Velmi často se nám stává, že nám na férovku řeknou, že si nás mají spozorovat Američani! To je ale problém našeho zaměření.
Ještě k tomu, jak píšeš, účetnímu problému :? . Co myslíš - stojí mi za to riskovat podfuk na akci, kterou dělám ne proto, že bych chtěl, ale proto, že to po mě někdo chce jako dobrý skutek??? Takové chytráky znám a nedopadli dobře. Já se nenechám kvůli takové blbosti vláčet soudy (a opět - mohl bych ti vyprávět - momentálně máme na hrbu dva procesy - v jednom jsme žalovaní a v jednom žalujeme, tak že opět bohatá praxe :twisted: ) My už máme za sebou i šťáru od finančáků (na udání), tak že zde varuji - bacha na to!!! Není to sranda! Takové kličky mají smysl u výdělečné firmy, ale ne u spolku. Tak dobře placený nejsem (nejsem placený vůbec :wink: )
Joe M.

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Pečky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Métá?xestse Ohnéssese » pon 15. kvě, 2006 15:11

Joe píše:Tak jinak :wink: Předně a opět upozorňuji na fakt, že se v tom pohybuji cca 25 let!
Já tak bohaté zkušenosti nemám, tak nejsem tak pesimistický :) Jinak 8 let jak na straně žadatele, tak toho, kdo posuzuje projekty.
Joe píše:Ještě k tomu, jak píšeš, účetnímu problému :? . Co myslíš - stojí mi za to riskovat podfuk na akci, kterou dělám ne proto, že bych chtěl, ale proto, že to po mě někdo chce jako dobrý skutek???
To jsme se nepochopili. Jde o to, že když si člověk uvědomí a pak uvede všechny výdaje s akcí, tak zjistí, že do akce dává těch peněz víc, než jen nějakých 10,20,30%, které požadují donoři.

Jinak myslím, že se shodneme. Papírování je opruz a granty se dají sehnat na jiné akce, než které Tě zrovna lákají. Ale tak to prostě je. Pak si musíš zvážit, jestli Ti ty akce tipu spratkárna (jak píšeš),stojí za to, nebo ne...

Uživatelský avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joe » pon 15. kvě, 2006 16:27

Přesně tak. Ony hrají roli i další věci. Například to, že si nás vybírají ti, kteří moc peněz nemají. Čili ne že by nechtěli dát, ale sami mají omezený rozpočet, a ten mnohdy nepokryje ani základní výdaje.
Nebo vypracování projektu - to je pro lidi kteří dělají hobby věc mnohdy prostě neřešitelná. Na profesionáli nemají a sami to neumí. A pkud umí, tak jako já si řeknou, k.... že bych se na to nevy...... :wink:
Náš problém je ale jinde. Jak píšeš, jde o chod organizace jako takové. Náklady narostli přímo úděsně. Jen blbé poštovné, či telefony :( Přitom všem musíš vést agendu jako nějaká firma. A to sy kreténi vymysleli, že i neziskovky budou od příštího roku vést podvojné účetnictví :evil: Na tohle nám chybí prachy.
Joe M.

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Pečky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Métá?xestse Ohnéssese » stř 17. kvě, 2006 7:03

Já si stejně myslím, že dříve nebo později budou všechny jen trochu větší neziskovky donuceny platit si účetního a fundraisera v jedné osobě. Protože kdo bude dělat podvojné účetnictví ve volném čase, papírovat větší akce (které nejde dělat neoficiálně)...

U skautů uvažují někde střediska nad tím, že si společně zaplatí účetního... takže by to nikoho nestálo moc, ale zároveň by všichni měli vytažený trn z paty.

Možná by to samé šlo u corralů - ale to by asi musela být jiná komunikace a vzájemná spolupráce (ale to se pouštím na tenký led - do corralové politiky moc nevidím).

Uživatelský avatar
Joe
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joe » stř 17. kvě, 2006 23:38

:badgrin: tos mě dostal. Levný účetní :shock: Uvědom si, že veškerá režie se platí z členských příspěvků!!!! Bacha, Skauti jako dětská organizace dostávají od státu příspěvky na činnost. Sice nadávají, že to je málo, ale je to alespoň něco. Organizace našeho typu ale do státu nedostanou ani vindru, čili zbývají sponzoři (ti ale jsopu ochotni se podílet jen na akcích, kde mohou mít reklamu), ganty na toto nejsou určeny, a pokud ano, tak předem určené oblasti, což je opět mimo, no a zbývají členské příspěvky. Již dneska u nás platí člen 1200,00Kč ročně, a skoro polovina odešla, protože je to na ně moc. Pokud by jsme měli ještě platit účetního, tak to můžeme rovnou rozpustit! :evil:
Joe M.

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Pečky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Métá?xestse Ohnéssese » čtv 18. kvě, 2006 6:01

Jen na vysvětlenou. Osm středisek se složilo na jednoho účetního. Každé středisko dávalo měsíčně 2500,- takže účetní si přišel na 20.000,- Kromě toho, že dělal účtařinu všem, tak žádal o granty na radnici, kraji, ministerstvu a zkoušel i další zdroje... Výsledkem bylo, že je za rok sice dohromady stál 240.000,- (jedno středisko ale jen 30.000) ale na grantech získal výrazně vyšší částku.

Je ale jasné, že u corralů, nebo LH hobystů obecně to takhle jednoduché nebude. Ale neříkej, že by to nešlo... Jde kde co, jen jde o to, aby se na tom lidi domluvili a pak dodrželi slovo. V tom bývá ten největší problém. Přesvědčit skeptiky, aby se něco vyzkoušelo. A když se lidi domluví, že něco bude, tak aby pro to taky něco udělali... a nezůstalo to na hrbu jednomu člověku (jak to většinou bývá).

Řekl bych ale, že naše debata se přesunula někam mimo tohle forum..., takže asi nemá cenu v tom pokračovat. Nebo to vidíš jinak?

Uživatelský avatar
Pampalíny
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 1814
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: svobodné území Beskyd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pampalíny » čtv 18. kvě, 2006 8:45

Tady je ještě jeden rozdíl. Hodně organizací získalo majetky po 89. Jednak komunističtí pohrobci, jednak ti kterým byl majetek odejmut.
Majetek SSSM byl velký a dnes je část v rukou sdružení (mnohdy napojených na V.Havla a ty, kteří věděli jak na to). tyto majetky stačí pronajímat a máš vyhráno.

Možnost účetní je irelevantní v ohledu na to, kolik tu je LH skupin. Kolik z nich je schopno dát prachy dohromady (náš klub ročně disponuje okolo 150t) a už z toho dávat prachy na účetního je problém.
Myšlenka je to dobrá, ale ten účetní by musel jezdit po sídlech v republice a jednat. na dálku to taky dělat nejde. Bohužel :-(

Métá?xestse Ohnéssese
Stálý přispěvatel
Stálý přispěvatel
Příspěvky: 250
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00
Bydliště: Pečky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Métá?xestse Ohnéssese » čtv 18. kvě, 2006 9:07

Pampalíny píše:Možnost účetní je irelevantní v ohledu na to, kolik tu je LH skupin.
Tohle chápu.

Jen mne napadá, zkoušel někdo kontaktovat profesion. fundraisera? Sice se to vyplatí jen na akce o velkých rozpočtech, ale třeba by našel řešení i pro LH nadšence. Má někdo zkušenosti s EU nebo ministerskými programy v souvislosti s LH?

Pak tu jsou grantové agentury, neziskovky.cz se svým grantovým kalendářem....

Odpovědět