Detail na ony kalhoty, které někomu vrtají v hlavě přes dva roky - a také poznání, jak snadno se člověk nechá zblbnout - Vašek (vlevo) sandály na nohou nemá...
Jinak Bobře, definici "kašírky" jsem nemyslel, chtěl bych spíš vědět, jakým způsobem udělat takové "vystoupení" určené pro diváctvo, povětšinou nepoučené, s dětmi... Jistě, lze připravit scénu s krvavými oběťmi, obcováním, opíjením, násilnostmi atd., jenže to přeci nejde pustit ven, jedině snad pro předem poučené obecenstvo, což na běžných akcích jaksi nelze očekávat...
Skutečně budu rád, pokud to někdo dokáže udělat ve "společensky přijatelných" mantinelech. Zatím se o to nikdo nepokusil...
Co se týká hudby - v případě tohoto představení, které je založeno na tanci, by to bez hudby nešlo. Ale co je to dobová hudba? My vůbec nevíme, jaká byla, můžeme se jen dohadovat podle nálezů píšťalek, něco odvodit z mladších dob, bubny, nějaký strunný nástroj... Jenže jak to dát dohromady? Dnes už bych to asi řešil spíš improvizací na repliky zmíněných nástrojů, klidně i neladící, to by asi bylo nejbližší. Nevím u nás o nikom, kdo by něco takového dělal. Kdysi se k tomu hodně přiblížilo uskupení s názvem Bag Ban, dnes už nehrají, jen jeden člověk z nich, chtěl jsem, aby přijel, nenašel si čas... Mám od nich nahrávky a použil jsem je třeba v té Modré. Pak jsem objevil ty Slováky, mají skvělé bubny, píšťaly, jenže dostat je sem se mi nepodařilo... Někdo možná zná Tajné slunce, jenže to je východní folklor, má představa je zcela jiná. Před dvěma lety jsem to tedy řešil s Dubií, vím, že to není ideální, ale myslel jsem si, že živá muzika je lepší než repro či ticho...
Mohl bych se také zeptat - proč na Času vlků zněly soundtracky, a to dokonce i mimo vlastní bitvu, když by správně, podle tvé logiky, mělo být ticho, neboť tehdy jim na bojišti asi těžko hrál orchestr, nebo nejvýše živé bubny...?
obřady, rituály a hudba - dobovost a prezentace
Moderators: melkel, Raiden, Maršálek, Alexandr, Knecht, Wothan, Viktorie, Kain, Joe
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 2125
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Brno
Já myslím, že násilnosti a obcování by brali OHaři i diváci. Jen nevím, jestli by zvýšený výnost ze vstupného pokryl v takovém případě zvýšené honoráře (i když kdo ví, třeba by je to bavilo) a náklady budoucích žalob
Ale vážně, máme tady dva názory, Bobrův "buď pořádně historicky nebo nijak", který se ovšem nekryje tak zcela s reprodukovanou hudbou a slovem na ČV, a Rabův "raději umírněně a s dostupnými prostředka, než nijak", což je ovšem ústupek historičnosti.
Přijde mi, že kašírovanost i reprodukované slovo na ČV mají stejný účel - přiblížit to divákovi. Vždyť i bitva je kašírovaná až hrůza, skoro nikdo neumírá, žádná krev, šípy mají takové bymbulky, co kazí fotky..
Ale vážně, máme tady dva názory, Bobrův "buď pořádně historicky nebo nijak", který se ovšem nekryje tak zcela s reprodukovanou hudbou a slovem na ČV, a Rabův "raději umírněně a s dostupnými prostředka, než nijak", což je ovšem ústupek historičnosti.
Přijde mi, že kašírovanost i reprodukované slovo na ČV mají stejný účel - přiblížit to divákovi. Vždyť i bitva je kašírovaná až hrůza, skoro nikdo neumírá, žádná krev, šípy mají takové bymbulky, co kazí fotky..
Svatopluk vyslal tajně početné vojsko a přepadl Bavory, kteří byli zanecháni na břehu řeky Dunaje ke střežení lodí. Jedny pobil, druhé dal utopit v řece, jiné pak odvedl jako zajatce.
Pravoslav, Orcae Ita
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1814
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: svobodné území Beskyd
Já myslím, že o podobném tématu jsme se již přeli a výsledek byl že i bitva v našem pojetí není to pravé LH - v tom kontextu nevidím až tak špatné pustit se do dalších činností života představovaného období.
Náš RS je odsouzen k improvizaci. Co se hudby týče, osobně bych dělil na akci veřejnou vč. moderní produkce a k rituálu bych dnes sáhl k hudbě "dobové" a pro tanec "modernější". Ale potom bych alespoň verbálně ten tanec oddělil od zbytku akce.
Náš RS je odsouzen k improvizaci. Co se hudby týče, osobně bych dělil na akci veřejnou vč. moderní produkce a k rituálu bych dnes sáhl k hudbě "dobové" a pro tanec "modernější". Ale potom bych alespoň verbálně ten tanec oddělil od zbytku akce.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1243
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 341
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
-
- Site Admin
- Posts: 2015
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
-
- Site Admin
- Posts: 2015
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1243
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 324
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Praha/Olomouc
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1243
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
-
- Site Admin
- Posts: 2015
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
no rekl bych ze nejaky odbornik by podle nastroju dokazal urcit jak ta muzika urcite nevypadala, asi podle ladeni a typu nastroju, ale jinak je to porad jen neutenticke hrani na mozna autenticke nastroje....
k cemu se tim snazim dostat je to, ze bysme se meli spis zamyslet nad tim kdo a jak definuje tu autenticnost? a co se tak nejak v zajmu vytvoreni atmosfery da nebo neda tolerovat...
je jasny ze bitva je predevsim divadlo, to bych sem snad ani netahal, ale je pak nejaka jina akce (rozumej nebitva) autenticka kdyz vime ze nasi predci ty svatky slavili spolu s hudbou a tancem a my jen nevime jak ta hudba pripadne tanec vypadaly? a je tedy lepsi tu akci jako takovou vubec zkouset improvizovane pripravit byt je postavena na domence, nebo tu akci nezkouset ozivovat vubec?
neni napriklad archeologie taky v mnoha oborech postavena spis na domenkach nez exaktnich informacich a "reverse engineeringu" dochovaneho pro domysleni si celkove podoby a rekonstrukce nedochovaneho???? nesnazime se byt trosku papezstejsi nez papez?
k cemu se tim snazim dostat je to, ze bysme se meli spis zamyslet nad tim kdo a jak definuje tu autenticnost? a co se tak nejak v zajmu vytvoreni atmosfery da nebo neda tolerovat...
je jasny ze bitva je predevsim divadlo, to bych sem snad ani netahal, ale je pak nejaka jina akce (rozumej nebitva) autenticka kdyz vime ze nasi predci ty svatky slavili spolu s hudbou a tancem a my jen nevime jak ta hudba pripadne tanec vypadaly? a je tedy lepsi tu akci jako takovou vubec zkouset improvizovane pripravit byt je postavena na domence, nebo tu akci nezkouset ozivovat vubec?
neni napriklad archeologie taky v mnoha oborech postavena spis na domenkach nez exaktnich informacich a "reverse engineeringu" dochovaneho pro domysleni si celkove podoby a rekonstrukce nedochovaneho???? nesnazime se byt trosku papezstejsi nez papez?
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1814
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: svobodné území Beskyd
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1243
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Chlumec nad Cidlinou/Praha/Mikulčice
Přesné ladění už dohromady přesně nedáme, máme sice délku strun, ale nemáme jejich šířku, barvu tónu potom ovlivní i materiál ze kterého struna je. U vícestrunných nástrojů by se dalo odvodit přibližné intervaly po kterých byly struny laděné.
Jak jsem už říkal pokud možno bych se držel toho co víme a domýšlet si jen to nutné minimum (když už), pokud o tom nevíme skoro nic, tak bych se do rekonstrukce nepouštěl.
Ano, máš pravdu, archeologie je o rekonstrukci toho co zaniklo na malých zlomcích které se dochovaly.
Jak jsem už říkal pokud možno bych se držel toho co víme a domýšlet si jen to nutné minimum (když už), pokud o tom nevíme skoro nic, tak bych se do rekonstrukce nepouštěl.
Ano, máš pravdu, archeologie je o rekonstrukci toho co zaniklo na malých zlomcích které se dochovaly.
Není Boha kromě Boha a Ježíš je jeho prorok.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 1814
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: svobodné území Beskyd
Přesně.abaddon wrote:a jina podobna akce s pritomnosti verejnosti neni kompromisem pro divaky? kde je a kdo stanovil hranici co jeste je mozne tolerovat jako "kompromis pro divaky" a co uz ne?Müscha wrote:Bitva je kopromis pro diváky.
ALe jinak radši vůbec než nedobově.
Tady mi totiž přijde, že pro mnohé LH lidi s šermířskými kořeny je bitva v pořádku a ostatní věci už ne. To už ovšem není o objektivním náhledu na celou problematiku, ale jen o osobních sympatiích, které se někteří snaží povznést na celou oblast.
-
- Stálý přispěvatel
- Posts: 949
- Joined: Thu 01. Jan, 1970 1:00
- Location: Libomyšl (Beroun)
Bobře, znám tě, proto se snažím být vůči tvým vyjádřením tolerantní a trpělivý Obhajuji to právě proto, že to bylo před dvěma roky, protože všechno má svůj vývoj a dnes bych to sám udělal jinak - ostatně měl jsem snahu, jak už jsem tu psal, už rok na to... Celou dobu tady přeci připouštím, že to nebylo dokonalé, uznávám chyby, ale ty třeba nejseš schopen přiznat, že jsi se mýlil, když jsi na začátku napadl ty kalhoty a sandály... Něco jsi začal a teď odmítáš věcně reagovat a omezuješ se jen na slovní napadání... Ptal jsem se třeba na tu Modrou...
Jinak pro zájemce - zde je pár fotek z obou akcí a také nerealizovaný scénář pro rok 2005, třeba to někoho inspiruje. Dal bych sem i video z Kouřimi, má ale 50 MB, na to nemám místo.
Jinak pro zájemce - zde je pár fotek z obou akcí a také nerealizovaný scénář pro rok 2005, třeba to někoho inspiruje. Dal bych sem i video z Kouřimi, má ale 50 MB, na to nemám místo.